رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

۱۶ درصد بیشتر از پیش‌بینی درآمد نفتی داریم | تحقق درآمد ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: نرخ تحقق درآمدهای نفتی هم ۱۶ درصد بیشتر از پیش‌بینی است و نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد بیشتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، گردهم‌آیی مشترک فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در محل این سازمان برگزار شد.

معاون رییس‌جمهور و رییس این سازمان با اشاره به این که موضوع اشتغال یکی از اساسی‌ترین مسایلی است که هم در قانون برنامه ششم توسعه و هم در قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور به آن پرداخته شده، گفت: براساس جدیدترین گزارش خزانه‌داری کل کشور، حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع پیش‌بینی شده ما در قانون مذکور به‌عنوان درآمدها محقق شده که میزان تحقق این عدد نسبت به پیش‌بینی ۷۷ درصد است و با توجه به رقم سال گذشته، ۴۸ درصد بیشتر است.

نوبخت رقم تحقق درآمدهای مالیاتی و حقوق گمرکی را ۵۵ درصد بیان کرد و افزود: نرخ تحقق درآمدهای نفتی هم ۱۶ درصد بیشتر از پیش‌بینی است و نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد بیشتر است.

به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکنون در شش ماه سال جاری، حدود ۲۶ هزار و ۳۸۹ میلیارد تومان برای طر‌ح‌های عمرانی پرداخت شده و این رقم هم حدود چهار برابر بیشتر از سال گذشته است و گویای آن است که به رغم تلاطم‌ها و نوسان‌های مختلف اقتصادی، ما روند دریافت‌ها و پرداخت‌هایمان وضعیت بهتری داشته است.

گزارش مذکور حاکی است در این جلسه مشترک نمایندگان عضو فراکسیون انتقال مجلس شورای اسلامی در اظهارنظرهای خود بر از بین بردن مشکلات ناشی از سوء مدیریت از روند اشتغال، رفع موانع تولید و نیز از بین بردن بلاتکلیفی‌ها در سیاست‌گذاری‌ها تصریح و تأکید کردند.

Share