مدیرکل آموزش‌ و پرورش گیلان:

مشکلات اقتصادی ناشی از برخی کج‌فهمی‌ها است

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان گیلان با اشاره به هزینه‌های سنگینی که در عبور از گردنه‌های سخت کشور می‌شود گفت: امروز اگرچه شاهد مشکلات اقتصادی که ناشی از کج‌فهمی‌های داخلی و دشمنی خارجی هستیم اما امیدواریم این گردنه سخت نیز با نگاه عقلانیت و تدبیر برطرف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، نادر جهان‌آرای در همایش تجلی اخلاص به‌منظور تجلیل از فعالان اردوهای راهیان نور گیلان در دبیرستان شاهد دختران رشت با اشاره به بی‌عدالتی که در هشت سال دفاع مقدس از طریق استکبار جهانی وجود داشته اظهار کرد: هم‌نفسی باکسانی که خاطرات شیرینی با دفاع مقدس دارند برای برخی از کسانی که با آن محیط آشنایی دارند و به‌نوعی خو گرفته‌اند، به‌نوعی عادت شده است و بادانش آموزان که برای نخستین بار به زیارت آن می‌روند متفاوت است.

وی با بیان اینکه دیدن درد دل‌ها و دل نوشته‌های نسل جدید که چگونه دلدادگی خود را با قلم به ثبت می‌رسانند شگفت‌انگیز است، گفت: امیدواریم در سال‌های آینده دانش آموزان با امکانات بهتر از طریق قطار به زیارت راهیان نور بروند ازاین‌رو، امسال استان گیلان متفاوت با سایر استان‌ها و سایر سال‌ها این اردو را در تابستان نیز برگزار کرد که جای تقدیر است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان گیلان با بیان اینکه اگر ما نگاه جدی به این اردوی ارزشمند داشته باشیم منجر به ثبت خاطرات دل‌نشین برای دانش آموزان می‌شود افزود: برگزاری اردوی راهیان نور ثمرات زیادی را ایجاد می‌کند و درزمانی که فضای مجازی با بزرگ‌نمایی برخی کاستی‌ها، موجب انتقال ناامیدی در جامعه می‌شود این نوع فعالیت‌های ارزشمند ستودنی است.

جهان‌آرای با اشاره به هزینه‌های سنگینی که در عبور از گردنه‌های سخت کشور می‌شود افزود: امروز اگرچه شاهد مشکلات اقتصادی که ناشی از کج‌فهمی‌های داخلی و دشمنی خارجی هستیم اما امیدواریم این گردنه سخت نیز با نگاه عقلانیت و تدبیر برطرف شود.

وی با اشاره به طرح شهید بهنام محمدی در ارتباط فی‌مابین مدرسه و مسجد محله گفت: این طرح مهم می‌تواند زمینه‌های مذهبی دانش آموزان را تقویت کند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان گیلان از لزوم ایجاد ارتباط خوب بین مدرسه و مسجد خبر داد و افزود: همراهی خوب مجموعه علاقه‌مندان به اهل‌بیت (ع) می‌تواند در استمرار فرهنگ مذهبی و ملی مؤثر باشد.

Share