با قدردانی از همراهی نوبخت و جهانگیری

روایت اینستاگرامی استاندار گیلان از مصوبات هیات دولت

در اول هفته جاری، در جلسه ای با دکتر جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهور، برخی از مهم ترین مسائل توسعه ای گیلان و مطالبات مردم استان، مطرح و پیگیری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان نوشت:

در اول هفته جاری، در جلسه ای با دکتر جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهور، برخی از مهم ترین مسائل توسعه ای گیلان و مطالبات مردم استان، مطرح و پیگیری شد و متعاقب آن خوشبختانه جلسه امروز هیات دولت به ریاست ایشان، ثمرات و مصوبات خوبی برای گیلان داشت.

۱) راه آهن؛ موافقت دولت با صدور مجوز بازپرداخت تامین مالی خارجی و تأمین ۱۵ درصد سهم کارفرما مربوط به تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای احداث راه آهن رشت – انزلی و رشت – آستارا که گام مهمی برای اجرا و تکمیل این پروژه عظیم است.

۲) باقیمانده آزادراه؛ صدور مجوز به وزارت راه و شهرسازی جهت احداث تنها قطعه باقیمانده آزادراه قزوین – رشت، حد فاصل منجیل – رودبار به طول ۸ کیلومتر، با تأمین صد درصد منابع مالی آن تا سقف ۴ هزار میلیارد ریال که در مرحله نهایی انتخاب پیمانکار قرار گرفته است.

۳) تالاب انزلی؛ اختصاص مبلغ ۸۵ میلیارد ریال برای احیای تالاب انزلی به سازمان حفاظت محیط زیست، با پیگیری سمن ها، مسئولین و دلسوزان که امیدواریم با دقت و سرعت در تکمیل مطالعات و اجرا، منجر به بهبود وضعیت تالاب انزلی شود.

باید با همدلی و همگرایی و با تلاش بی وقفه، جهت توسعه گیلان و رفع مشکلات مردم گام برداریم.

جا دارد از حمایت و همراهی دکتر جهانگیری که همواره نگاه ویژه ای به توسعه گیلان دارند و همچنین تلاشهای موثر دکتر نوبخت در هر سه مورد، قدردانی نمایم.

Share