قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در گیلان:

۲۸۰ هزار واحد مسکن مهر قابل تحویل نیست | طرح مسکن مهر باید تا سال ۹۵ به پایان می‌رسید

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲۸۰ هزار واحد مسکن مهر آماده است اما به‌دلیل مشکلات زیرساختی امکان تحویل دادن آن وجود ندارد گفت: مسکن مهر طرحی بسیار خوب در راستای خانه‌دار کردن مردم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمد اصغری مهرآبادی صبح امروز در مراسم افتتاح همزمان هزار و ۸۸ واحد مسکن مهر استان گیلان در رودبار اظهار داشت: افتتاح پروژه مسکن مهر کمک بسیاری به خانه‌دار شدن مردم می‌کند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی طرح مسکن مهر را طرحی بسیار خوب در راستای خانه‌دار کردن مردم دانست و عنوان داشت: براساس این طرح دولت زمین را به طور رایگان در اختیار مردم قرار داده و هزینه ساخت مسکن را با روش‌های مختلف از آن اخذ کرد.

اصغری مهرآبادی طرح مسکن مهر را راهکاری برای خانه‌دار شدن مردم دانست و خاطرنشان کرد: با وجود تمام نکات مثبت اما نقدهایی نیز به این طرح وارد است که حجم عظیم آن و نبود زمین کافی یکی از ایرادات این طرح است.

وی با اعلام اینکه براساس آمار پس پیروزی انقلاب اسلامی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن در اختیار مردم قرار داده شده است تصریح کرد: چنین آماری عملکرد مثبت جمهوری اسلامی را در راستای خدمت به مردم نشان می‌دهد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه طرح مسکن مهر می‌بایست تا سال ۹۵ به پایان می‌رسید خاطرنشان کرد: براساس دستور مقام معظم رهبری برای به پایان رساندن این پروژه کارگروهی تشکیل شد تا مبلغ مورد نیاز برای این پروژه تامین شود.

اصغری مهرآبادی با اعلام اینکه هزار میلیارد تومان توسط دولت برای تکمیل پروژه مسکن مهر در سال ۹۵ تخصیص داده شد ابراز داشت: براساس بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که تمام دستگا‌ه‌های اجرایی ذی‌ربط باید برای تکمیل این پروژه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸۰ هزار واحد مسکن مهر آماده است که به‌دلیل مشکلات زیرساختی امکان تحویل دادن آن وجود ندارد اظهار داشت: نیاز است تا وزارت نیرو برای رفع این مشکلات همکاری کند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی نگهداری و حفظ پروژه‌های آماده را بسیار پرهزینه دانست و خاطرنشان کرد: انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه با جدیتی بیشتری برای تامین هزینه مورد نیاز برای تکمیل واحدهای مسکن مهر اقدام کند.

اصغری مهرآبادی با تاکید بر اینکه هرچه تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر بیشتر طول بکشد مردم بیشتر ضرر می‌کنند افزود: یک میلیون و ۸۲۰ هزار واحد مسکن در شهرها به مردم تحویل داده شده که یک میلیون آن در دولت فعلی انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه ۳ هزار پروژه نیمه‌کاره از دولت دهم به دولت یازدهم منتقل شد گفت: پروژه مسکن مهر پروژه ارزشمندی بود که با وجود برخی نقدها سبب ایجاد تعادل در حوزه مسکن شد.

سیدمحمد احمدی با اعلام اینکه  تصریح کرد: نبود زیرساخت‌های لازم سبب تاخیر در تحویل این واحدها شده است.

Share