آیت الله خاتمی در آستارا

ولایت مولا علی(ع) خط و جناح نمی‌شناسد | ناکامی‌های کشور بدلیل نافرمانی از رهبری است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با ذکر بزرگی غدیر گفت: مستحب ترین شادی برای غدیر بوده و ولایت مولا علی (ع) خط و جناح نمی‌شناسد آنطور که برخی از عالمان اهل سنت نیز در مسیر غدیر کشته شدند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جشن بزرگ غدیر شهرستان مرزی بندر آستارا با حضور امام جمعه موقت تهران آیت الله خاتمی در مصلا این شهرستان در میان مسلمانان شیعه و سنی برگزار شد.

ابتدا امام جمعه موقت تهران گفت: این اجتماع یک اجتماع هدفمند است و امروز در آستارا فریاد می زنیم تا آن سوی مرز نشینان هم بدانند ما علی هستیم.

آیت‌الله خاتمی گفت: همین اجتماع علوی حدود ۲۰ روز دیگر باشکوه‌ترین عزا برای حسین (ع) رت می گیرند، عزایی که برای نزدیک ترین فرد خانواده هم گرفته نمی‌شود و مسلمانان در این ایام عزادار عزیز فاطمه هستند.

ولایت مولا علی(ع) خط و جناح نمی‌شناسد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با ذکر بزرگی غدیر گفت: مستحب ترین شادی برای غدیر بوده و ولایت مولا علی (ع) خط و جناح نمی‌شناسد آنطور که برخی از عالمان اهل سنت نیز در مسیر غدیر کشته شدند.

آیت الله خاتمی بیان کرد: محبت علی (ع) محور وحدت جهان اسلام است و امروز در آستارا مجلس وحدت شیعه و سنی است و بنا به گفته امام (ره) غدیر یک روز نیست و غدیر باید همیشه باشد و این بهترین تحلیل و تعبیر از عید غدیر است.

حجت شرعی امروز بی تردید ولی فقیه است

امام جمعه موقت تهران در مورد ولایت و رهبری تشریح کرد: همیشه دنبال رهبری باشید که مشروعیت خدایی داشته باشد و دنبال حجت شرعی باشید و باید امضای خدا پای رهبری باشد و حجت شرعی امروز بی تردید ولی فقیه است و ولایت فقیه ما امروز قطره ای از دریای ولایت امیرالمومنین(ع) است.

آیت‌الله خاتمی افزود: در غدیر ۱۲۳ هزار نفر شاهد جمله «من کنت مولاه فهذا علی مولا» بوده مسلمانان با ایشان بیعت کردند و همیشه باید بیعت با ولایت انجام بگیرد، امروز در شهر ۱۶۶ شهید بزرگوار اگر بیعت با ولایت نبود کشور جمهوری اسلامی ایران با این قدرت در منطقه حضور نداشت.

بیعت با ولایت خار چشم دشمنان نظام است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیعت با ولایت را خار چشم دشمنان نظام دانست و گفت: امروز می خواهند شما را از ولایت جدا کنند و فضای مجازی آلوده ناجوانمردانه می‌خواهد کلیه مشکلات را پای آقا بشکنند و باز هم می‌گویم در این چهل سال موفقیت‌های ما مدیون حمایت از ولایت بوده و ناکارآمدی ها و ناکامی ها به دلیل نافرمانی است، آقا این روز را می دید که مدام می‌گفت اقتصاد را مهم بشمارید.

بی‌تدبیری نباید مشکلات اقتصادی را متحمل مردم کند

آیت الله خاتمی با انتقاد از وضع آشفته بازار ارز و سکه گفت: بی‌تدبیری نباید مشکلات اقتصادی را متحمل مردم ولایتمدار و انقلابی مان کنند و باید با شنیدن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بر مشکلات فائق آییم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سوال یکی از جوانان از ایشان در فتنه ۸۸ گفت: جوانی از من پرسید اگر یک جوان شهرستانی بودید چه می کردید گفتم همین کاری که اکنون در هیئت رئیسه خبرگان رهبری می کنم نه کندروی و نه تندروی می‌کردم و هرچه آقا می‌گوید را انجام داده و خود را همیشه در خط ولایت دانسته و در مسیر آن حرکت می کنم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سوالات نمایندگان مجلس از رئیس جمهور گفت: نمایندگان محترم سخن مردم را گفته‌اند و از جواب ۴ سوال قانع نشده و آقا فرمودند که بین انتظارات مردم و نمایندگان و واقعیات بیرونی خلا است و این خلا باید پر شود و تفسیر آن یعنی دولتمردان به گونه‌ای عمل کنند تا این نارضایتی را پر کنند.

در روز سه شنبه جهان واقعی بودن مجلس ایران را مشاهده کرد

وی افزود: در برخی کشورها همچون بحرین مجلسکی هست و آنها اعمالشان نمایشی بوده ولی در روز سه شنبه جهان واقعی بودن مجلس شورای اسلامی کشورمان را مشاهده کرد که بنا به فرموده امام راحل (ره) مجلس یک قوه مستقل است.

خاتمی ادامه داد: امروز ولایتی داریم که خطش انسجام، وحدت و همدلی بوده و اکنون بیش از گذشته نیاز به وحدت داریم و مسئولان نباید اختلاف ها را رسانه‌ای کرده و مردم را نگران کنند

وی در پایان گفت: بنده به تمام مسئولان تاکید می کنم که ما سوار یک کشتی هستیم و اگر این کشتی آسیبی ببیند دیگر اصولگرا و اصلاح طلبی باقی نخواهد ماند و خداوند نعمت یک رهبر هوشیار، زیرک، دشمن‌شناس و دوراندیش را به ما عطا کرده و باید از ایشان بهره بجوییم.

Share