مروج رقم برنج علی کاظمی در کشور:

نام برنج علی کاظمی در هیچ کجا ثبت نشده است

مروج رقم برنج علی کاظمی در کشور گفت: نام برنج من در هیچ جا ثبت نشده و فقط به طور شفاهی در بین مردم و برنج فروشان از آن نام برده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، علی کاظمی گفت: برای بدست آوردن رقم علی کاظی بیش از ۷سال در شالیزارم کار و تحقیق کردم.

وی افزود: نام برنج من در هیچ جا ثبت نشده و فقط به طور شفاهی در بین مردم و برنج فروشان از آن نام برده می‌شود.

کاظمی که ساکن روستای شکارگوراب بالا از توابع شهرستان فومن است، ادامه‌ داد: در حین برداشت متوجه چند خوشه از برنج شدم که جدید بود و تاکنون آن را مشاهده نکرده بودم. خوشه‌های برنج را نگه داشتم و در طی هفت سال به ازدیاد آن پرداختم.

وی خاطرنشان کرد: در آن زمان متوجه شدم،این برنج نسبت به رقم پایه آن که برنج بینام بود، طعم و عطر بهتری دارد و همچنین میزان زودرسی آن نیز بهینه‌تر است.

مروج رقم برنج علی کاظمی در کشور، گفت: بعد از آن بود که کشاورزان همسایه و شهرهای دیگر به این برنج علاقه‌مند شدند و شروع به کاشت این نوع برنج در مزارع خود کردند.

این کشاورز خوش ذوق فومنی، ادامه داد: این برنج دارای قد کوتاه‌تری نسبت به برنج هاشمی و دم سیاه است، اما پخت نسبتا خوب آن این ضعف را تا حدی جبران می‌کند.

وی با بیان اینکه افزایش درآمد برنجکاران نسل جدید را تشویق می‌کند که برای تولید این محصول در استان تشویق شوند، اظهار کرد: جلوگیری از واردات برنج خارجی به خصوص چند ماه پس از برداشت برنج منجر می‌شود که برنج‌کار برای فروش محصول خود دغدغه کمتری داشته باشد.

در ادامه این گفت‌و‌گو محمدرضا ابراهیم‌زاده، مدیرجهاد کشاورزی فومن گفت: علی کاظمی از کشاورزان موفق و از افتخارات بخش کشاورزی فومن محسوب می‌شود و رقم برنجی که به نام وی معروف است، رقم برنجی شناخته شده در استان گیلان است.

وی افزود: در حال حاضر ۶ درصد برنج گیلان در شهرستان فومن تولید می‌شود، اغلب رقم کشت شده در شالیزارهای فومن از نوع علی کاظمی و هاشمی است.

مدیر جهاد کشاورزی فومن گفت: رقم علی کاظمی همانند رقم هاشمی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و در ۵۰ درصد از شالیزارهای فومن علی کاظمی تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: علی کاظمی از برندهای برنج فومن و رقمی با کیفیت خوب است و بازارپسندی مطلوبی دارد.

Share