استاندار گیلان خبرداد:

رسیدگی به حدود ۶ هزار پرونده تخلفاتی مرتبط با تنظیم بازار در ۴ ماه گذشته

استاندار گیلان گفت: در ۴ ماه گذشته ۵ هزار و ۷۸۶ فقره پرونده ی تخلفاتی مرتبط با تنظیم بازار در استان رسیدگی شده و متخلفان به بیش از ۵۵ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی سالاری عصر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار گیلان بر ضرورت تداوم بازرسی های سیار دستگاه‌های متولی برای حفظ و ارتقاء آرامش موجود در بازارهای استان تاکید کرد و افزود: تدابیر لازم برای جلوگیری از افزایش فزاینده قیمت‌ها در بازار بویژه کالاهای اساسی اتخاذ شده و در این راستا روزانه یکصد تن مرغ منجمد با قیمت هر کیلو ۶ هزار و ۲۰۰ تومان در فروشگاه‌های بزرگ گیلان توزیع می شود.

وی افزود: در صورتیکه گوشت قرمز نیز از قیمت متعارف خود بالاتر رود، گوشت های ذخیره شده، زمینه ثبات و تعادل در قیمت این محصول را مهیا خواهد کرد.

فرهاد دلق پوش همچنین از افزایش تعداد و شیفت‌های بازرسی ها در هفته های آینده خبر داد و با بیان اینکه ماهانه حدود هزار گزارش و شکایت مردمی نیز به واحدهای بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اعلام می شود اظهار داشت: عموم شهروندان گیلانی در صورت مشاهده هر گونه تخلف احتمالی در حوزه ی بازار می توانند با سامانه ی ۱۲۴ تماس بگیرند یا به ادارات شهرستانی و مرکز استان مراجعه نمایند.
دبیر کارگروه تنظیم بازار در ادامه به دستورالعمل مربوط به تامین کالا اشارهدنمود و عنوان کرد: جهت رفاه حال رانندگان خودروهای سنگین با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مقادیر لاستیک تامین و دربین رانندگان توزیع گردید که در مورد کالاهای دیگر نیز تمهیدات لازم اتخاذ شده است.
فرهاد دلق پوش تاکید نمود: تنها مرجع افزایش قیمت سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و کارگروه تنظیم بازار استان می باشد لذا با هرگونه افزایش قیمتی در خارج از این چارچوب برخورد قانونی خواهد شد.
متولی بخش صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به حضور بازرسان افتخاری سازمان به صورت نامحسوس در بازار اشاره نمود و گفت: علاوه بر بازرسی های روزانه و مشترک با سایرنهادهای نظارتی متداول، بازرسین افتخاری سازمان نیز گزارش تخلفات را به سازمان ارائه می کنند و به نحوی که متخلفین در بازار متوجه حضور این بازرسین نمی شوند و برهمین اساس به صورت همه جانبه با اخلالگران نظم و آرامش بازار به شدت برخورد خواهد شد.

 

Share