امام جمعه رشت

دولت و دستگاه قضایی در مبارزه با “قاچاق خاک” حساس باشند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به قاچاق خاک و اقدامات دولت و دستگاه‌های قضایی در راستای ممانعت از این اقدام گفت: در حفظ و نگهداری از منابع کشور به‌ویژه خاک مرغوب باید با حساسیت بیشتری ورود کرد‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی صبح امروز در جشنواره روز ملی ‌‌‌مزرعه برنج در رشت با اشاره به اینکه رشد و تعالی بشر در تمامی عرصه‌ها نیازمند آموزش و پژوهش است اظهار داشت: پیشرفت و تعالی با فعالیت در عرصه پژوهش توسعه می‌یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه رشد و شکوفایی بشر در عرصه‌های مختلف طب، کشاورزی، صنعتی و علمی در سایه پژوهش به ارمغان آمده است گفت: تلاش پژوهشگران در عرصه‌های مختلف آثاری اثرگذار را در تعالی بشریت به‌دنبال دارد.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه توجه به پژوهشگران می‌تواند سرمایه‌ای برای تعالی بشریت باشد خاطرنشان کرد: آموزش، مقدمه‌ای برای فعالیت در عرصه پژوهش است و آموزش به تنهایی نمی‌تواند موفقیت در حوزه‌های مختلف را برای آدمی فراهم کند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه در حال حاضر حوزه کشاورزی با جمعیت پیر مواجه است و رغبت و انگیزه نسل جوان به این حوزه باید با اقدامات آموزشی و پژوهشی توسعه یابد تاکید کرد: در عرصه‌های مختلف کشاورزی باید میدان را برای پژوهشگران مهیا کرد.

وی با بیان اینکه با فراهم کردن عرصه‌های مختلف کشاورزی برای جوانان باید حیات این بخش توسط پژوهشگران و کارشناسان از شیوه‌های سنتی به شیوه‌های مدرن صنعتی پیش رود ابراز داشت: تامین حوزه غذایی کشور نیازمند اندیشه‌های صنعتی و مدرن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه اگر همواره به اندیشه‌های سنتی در بخش کشاورزی تمرکز شود در تامین مواد غذایی کشور موفق ظاهر نمی‌شویم‌ افزود: برای رسیدن به تعالی و موفقیت در حوزه کشاورزی باید عرصه‌های مختلف را برای فعالیت پژوهشگران فراهم کنیم.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در گذشته کشاورزان از یک هکتار زمین حتی ۵۰۰ کیلوگرم شلتوک برداشت نمی‌کردند خاطرنشان کرد: در حال حاضر با استفاده بهینه از عناصر آب و خاک و فعالیت‌های پژوهشی سطح عملکرد اراضی شالیزاری افزایش یافته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به قاچاق خاک و اقدامات دولت و دستگاه‌های قضایی در راستای ممانعت از این اقدام تصریح کرد: در حفظ و نگهداری از منابع کشور به‌ویژه خاک مرغوب باید با حساسیت بیشتری ورود کرد‌.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه رصد کردن آب و خاک باید از سوی پژوهشگران همواره مورد توجه قرار گیرد بیان کرد: عدم توجه به حوزه کشاورزی به‌ویژه کشت برنج ممکن است موجب کاهش انگیزه در کشت این محصول شده و برآیند لازم را در آینده نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه گرایشات شهرنشینی موجب کاهش انگیزه در کشاورزی به‌ویژه در کشت برنج می‌شود و با سیاست‌های حمایتی و افزایش درآمد کشاوز باید از این اقدام جلوگیری شود گفت: به‌درستی می‌توان  وابستگی کشور برای تامین برنج به کشور‌های خارجی را کاهش داد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه در جامعه امروز باید به‌درستی از  پژوهشگران به‌منظور  تقویت کیفیت و افزایش عملکرد کشت برنج کمک گرفت تصریح کرد: با همکاری و فعالیت گسترده پژوهشگران و محققان این حوزه می‌توان آینده کشت برنج را در کشور درخشان کرد.

Share