فرماندار ماسال خبر داد:

تکمیل زیستگاه حفاظتی گردشگری مرال ماسال در گرو تخصیص اعتبار ملی و استانی

فرماندار ماسال از پی گیری در راستای تخصیص اعتبارات ملی و استانی جهت تکمیل و بهره برداری از پروژه زیستگاه حفاظتی گوزن مرال این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدجواد عامر، فرماندار ماسال در بازدید از پروژه ی حفاظتی گردشگری زیستگاه گوزن مرال ماسال با اشاره به  اهمیت اجرای این طرح در حفاظت و تکثیر این گونه ارزشمند حیوانی، افزود: این طرح علاوه بر کارکردهای محیط زیستی به عنوان یک جاذبه ی خاص گردشگری نیز می تواند در سطح  شهرستان و حتی استان موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار و عدم اختصاص کافی اعتبارات، بهره برداری ازاین پروژه ارزشمند به تعویق افتاده است، گفت: تلاش خواهیم  کرد در سال جاری اعتبارات لازم جهت تکمیل و افتتاح این پروژه را از طریق کمیته  برنامه ریزی شهرستان و سایر اعتبارات ملی جذب نماییم.

فرماندار ماسال ادامه داد: پروژه احداث زیستگاه گوزن مرال در دو فاز احداث حائل های حفاظتی و احداث پاسگاه حفاظتی و جایگاه رصد گردشگران در حال اجرا است که فاز اول  این پروژه تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داششته است و تکمیل آن نیازمند تخصیص ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

گفتنی است در یک ماهه اخیر معاون سازمان محیط زیست کشور و مشاور عالی رئیس سازمان منابع طبیعی کشور  طی دو مرحله از این پروژه بازدید و بر لزوم حمایت اعتباری جهت تکمیل این پروژه تاکید کرده بودند.

Share