مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خبرداد

برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم در امامزاده هاشم شهرستان رشت

علیزاده برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این مسابقات از تاریخ ۹ مرداد ماه به مدت ۳ روز در آستان مقدس امام زاده هاشم شهرستان رشت برگزار میشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این نشست خبری به مناسبت برگزاری چهل و یکمین مسابقات قرآنی استان گیلان، برگزار شده است، گفت: قرآن یک کتاب جامع و منطقی در دنیا است و آنچه که که در کتاب آسمانی آمده است تاکنون در هیچ کتابی یافت نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده با بیان اینکه قرآن تابلوی هدایت بشری است، افزود: باید تلاش کنیم که در کنار و همراه قرآن باشیم.

وی با بیان اینکه نشاط واقعی در سایه سار قرآن محقق می‌شود، افزود: این کتاب آسمانی انسان را ازحالت ایستایی و مردگی نجات می‌دهد.

علیزاده یادآور شد: عزت و اقتدار، شجاعت، مهربانی، صمیمیت و خدمتگزاری به مردم و رفع آسیبهای اجتماعی در سایه قرآن و ولایت مرتفع خواهد شود.

وی با بیان اینکه گره های زندگی با قرآن گشوده میشود، افزود: وظیفه ما این است که از همه ظرفیت های قرآن برای زندگی بهتر بهره مندی گیریم.

علیزاده با بیان اینکه تبلیغ قرآن سبب خواهد شد که جهانیان با ظرفیتهای این کتاب آسمانی آشنا شوند، گفت: برگزاری مسابقات درحوزه های مختلف قرآنی از بهترین ابزاری است که میتوان این کتاب را به همه بشناسانیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان به طرح تربیت مربی قرآنی اشاره کرد و گفت: تربیت حافظان قرآن کریم بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ تا ۱۵ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور از سال ۹۱، از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت کشوری به اجرا درآمد.

وی به برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این مسابقات از تاریخ ۹ مرداد ماه به مدت ۳ روز در آستان مقدس امام زاده هاشم شهرستان رشت برگزار میشود.

علیزاده با بیان اینکه بیشترین شرکت کننده در مسابقات قرآنی استانی از شهرستان رشت بوده است، افزود: ۲۰۰ شرکت کننده در حوزه بانوان و آقایان در مسابقه استانی در ۱۱ رشته باهم رقابت خواهند کرد و در نهایت ۲۰ نفر به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

وی در مورد داوران این مسابقه نیز اظهار کرد: ۶داور از تهران و ۱۰ داور بومی این مسابقات را داوری خواهند کرد.

علیزاده افزود: از سیاست های که اوقاف تخصصی کردن خادمین بقاع است و باتوجه به اینکه اصحاب رسانه یار سازمان و اوقاف هستند می توانیم از آنها به عنوان خادمین متخصص درحوزه رسانه بهره بگیریم.

Share