علی بهارمست مدیری اخلاق مدار است

برگزاری مراسم تودیع نصرتی و معارفه بهارمست به عنوان سرپرست شهرداری رشت

نصرتی رشت را وطن دوم خود معرفی کرد و تصریح کرد: در بسیاری از جلسات ستادی بارها به مدیران و کارکنان شهرداری گفتم که من از شماها رشتی تر هستم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم معارفه سرپرست شهرداری رشت با حضور علی بهارمست، مسعود نصرتی، اعضای شورای اسلامی شهر و معاونین و مدیران شهرداری رشت در دفتر ساختمان مرکزی شهرداری رشت برگزار شد.

ظهر امروز دوشنبه یکم مرداد ماه مراسم معارفه سرپرست شهرداری رشت با حضور علی بهارمست، مسعود نصرتی، اعضای شورای اسلامی شهر و معاونین و مدیران شهرداری رشت در دفتر ساختمان مرکزی شهرداری رشت برگزار شد.

اهتمام جدی در اجرای پروژه های توسعه ای شهر توسط مجموعه مدیریت شهری

امیرحسین علوی با اشاره به اینکه مدیران شهرداری و  شورا همواره در غم و شادی در کنار هم بوده اند، گفت: خداحافظی با دکتر نصرتی برای هیچ یک از اعضای شورا گوارا نیست. تجربیاتی که در طی شورای پنجم رقم خورد بسیار گرانبها ارزیابی می شود که بخشی از آن به دلیل حضور دکتر نصرتی و بخشی نیز به دلیل کنش های عقلانی اعضای شوراست.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تصویب پروژه های ارزنده در کمیسیون های شورا تصریح کرد: با وجود تصویب همه این پروژه های ارزنده هنوز هیچ کدام به اجرا نرسیده است. پروژه هایی چون بازگشایی خیابان انساندوست و… که هنوز نیمه کاره است.

وی با اشاره به اهتمام جدی در اجرای پروژه های توسعه ای شهر توسط مجموعه مدیریت شهری خاطرنشان کرد: در دوران مدیریت کمتر ازیک سال دکتر نصرتی پروژه های خوبی چون تراموا و خرید اتوبوسهای درون شهری و… کلید خورد. لذا شایسته است تا با افزایش دو برابری توان کاری و تمرکز ویژه مدیران شهری اجرای این پروژه ها آغاز و ادامه یابد.

دکتر مسعود نصرتی با قدردانی از همراهی تمامی مدیران و کارکنان شهرداری رشت طی یک سال گذشته تصریح کرد: تلاش ها و کوششهای صورت گرفته در این مدت برای مردم و مسئولین و خداوند پوشیده نیست.

شهردار مستعفی شهر رشت با قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر رشت در کنار کار شورایی خود همواره کنار شهرداری بودند و اگر کار زیرساختی در این شهر انجام شد، نتیجه همدلی و همراهی اعضای شورای شهر با مجموعه مدیریت شهری رشت بود.

وی افزود: در این جلسه ازتمام کسانی که در پیشبرد اهداف تعریف شده همراه من بودند تشکر و تقاضای حلالیت دارم.

نصرتی تعریف ۲۰ پروژه زیرساختی را یکی از فعالیت های ارزشمند دوران مدیریت خود در مسند شهرداری رشت شمرد و خاطرنشان کرد: ما در کنار هم موفق به اثبات کارهای ارزشمندی شدیم که عبارتند از تعریف ۲۰ پروژه، انعقاد ۱۸ قرارداد و امضای متمم زباله سوز و کارهای انجام گرفته، راهکار ارایه شده برای دو رودخانه و پرداخت بدهی ها، تحقق بودجه، اتاق شکوفایی و کارخانه آسفالت اما ارزش همه این پروژه ها نسبت به شخصیت مدیران شهرداری بسیار ناچیزاست.

شهردار رشت افزود: پرسنل شهرداری رشت با شناخت کامل از جایگاه خود و با کار و فعالیت عاشقانه در این ده ماهه اثبات کردند که بدون تهاجم و درگیری در حوزه توسعه شهری می توان کار دوستانه انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی کارهای انجام شده سبک تر از شخصیت بخشی و آرامش موجود درشهرداری است.

نصرتی خود را شرمنده مجموعه مدیریت شهرداری رشت دانست و گفت: با توجه به اینکه شهر رشت در دید و مورد توجه همه مسئولین کشوری است من در جایگاهی جداگانه تمامی پروژه های توسعه ای شهر رشت را پیگیری خواهم کرد.

نصرتی رشت را وطن دوم خود معرفی کرد و تصریح کرد: در بسیاری از جلسات ستادی بارها به مدیران و کارکنان شهرداری گفتم که من از شماها رشتی تر هستم. پس در هر جایی که حضور داشته باشم برای توسعه شهر رشت کوتاهی نخواهم کرد.

تاسف از عدم ماندگاری مدیران موفق در شهر رشت

احمد رمضانپور نرگسی، دکتر نصرتی را فرصتی برای شهر رشت دانست و گفت: امید است که دکتر نصرتی خاطره بدی از شهر نداشته باشد.

وی در ادامه افزود: در هیچ کجای دنیا پذیرفته نیست که در عرض ۹ ماه آغاز به کار مدیری بیست و یکبار بار حساب مالی آن اداره مسدود گردد. و در هیچ جای کشور مرسوم نیست که همراهان مدیری به جای همراهی اقدام به کارشکنی کنند.

این عضو شورا ضمن اظهار تاسف از عدم ماندگاری مدیران موفق در شهر رشت خاطرنشان کرد: چرا شرایط این شهر باید به گونه ای فراهم شود که مدیری موفق پس از۹ ماه ورود خود در این شهر فرار را بر قرار و ماندن ترجیح دهد.

وی با تاکید بر سابقه دوساله خود درمسند شهرداری رشت در سی و دو سال گذشته تصریح کرد: در آن زمان هم شهر رشت و کشور با بحرانهای اقتصادی و اجتماعی فراوانی روبرو بود اما اگر الان کسی از من بپرسند که بهترین دوران خدمت شما کجاست بنده به حتم پاسخ خواهم داد که سکانداری مجموعه مدیریت شهری بهترین دوران کاری زندگی ام می باشد. چون درآن دوران با وجود تمام موانع با اعتقاد کار شد.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اجماع اعضای شورای شهر در انتخاب دکتر نصرتی گفت: امروز شورای شهر رشت بار دیگر به دور از هرگونه تفکر سیاسی با ده رای مهندس علی بهارمست را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردند.

شهردار حرفه ای داشتن نعمتی بود که امروز همه ما ز آن محروم شدیم

فرهام زاهد با اشاره به تعیین نقشه راه توسعه رشت توسط دکتر نصرتی اظهار داشت: اعضای شورای پنجم تلاش خود را برای حفظ دکتر نصرتی در رشت به کار بسته بودند.

او گفت: همه ما باید فضایی ایجاد کنیم که کسی که وارد شهر می شود به خصوص در پست و سمت مدیریت شهرداری تمایل به مانایی بیشتر در این شهر داشته باشد.

عضو دیگر شورا با تاکید بر اینکه شایسته است تا مجموعه مدیریت شهری در انتخاب بعدی در کنار شهرداری و شورا قرار گیرند، گفت: دوستانی که به ناحق قلم فرسایی کردند متاسفانه کارهای بزرگ دکتر نصرتی را ندیدند.

وی افزود: شهردار حرفه ای داشتن نعمتی بود که امروز همه ما ز آن محروم شدیم. و اکنون باید به حافظان میله های بی ار تی و به کسانی که به همه چیز جز توسعه شهر فکر می کنند تبریک بگویم.

زاهد با تاکید بر اینکه تعویض زود به زود شهردار در رشت تبدیل به عادت شده، خاطرنشان کرد: این مسئله متاسفانه اصلا به صلاح شهر رشت نیست، ما هنوز نتوانستیم از شهرداری نوع اول به نوع دوم و سوم ارتقا یابیم.

وی با تاکید بر اینکه ما کاری کردیم تا دکتر نصرتی مجبور به انتخاب در خروجی باشد، افزود: سالیان سال است که شهرداری در آسفالت و استیضاح و دیگر کارهای ابتدایی مانده است.

 بهارمست یکی از پاکدست ترین و توانمندترین مدیران شهری است

بهراد ذاکری عضو شورا خود را همواره منتقد دکتر نصرتی دانست و گفت: جایگاه شورا همواره باید جایگاه نظارتی و انتقادی باشد، لذا امید است رشتی که برای فرزندمان در آینده ساخته می شود شهری بهتر ازاین باشد.

این عضو شورا مهندس بهارمست را یکی از پاکدست ترین و توانمندترین مدیران شهری دانست و گفت: وظیفه همه پرسنل شهرداری این است که حمایت ویژه ای از آقای بهارمست داشته باشند و اعضای شورا نیز حمایت ویژه ای در تصمیمات توسعه ای شهر خواهند داشت.

متاسفانه در این دهه ماهه اخیر تعریفی که از توسعه داشتیم دیده نشد

رسولی هم با قدردانی از زحمات دکتر نصرتی گفت: شاید ادبیات سیستم کاری بواسطه شغل در این ده ماه تغییر کرد و آنچه که مورد انتظار بوده و تعریفی که از توسعه داشتیم متاسفانه دیده نشد، توسعه فقط در بیل و کلنگ دیده می شود. بنابراین امید است از این به بعد مسیر درست را انتخاب کنیمِ.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت علی بهارمست را یکی از خوبان معرفی کرد و افزود: امید است ایشان در مسیر پیش رو موفق شوند. انتخاب مهندس بهارمست یک اتفاق نظر است و مستعدترین شرایط وجود دارد تا یکی از مدیران جوان و توانمند شهرداری رشت بتواند در یک مقطع حساس انتخاب شود.

رسولی با اشاره به اینکه مدتهاست مدیری از شهرداری رشت به عنوان شهردار انتخاب نشده خاطرنشان کرد: باید با دوری گزیدن ازرفتارهای طیفی، صنفی و جناحی سعی کنیم تا مسیر شهر را در مسیر درست پیش ببریم و با توجه به شناختی که از مدیران مجموعه مدیریت شهری داریم همه کمک کنیم تا در کنار هم چندماه پیش رو در راستای تقویت جلب اعتماد و اتفاق نظر حسن مدیریت بهارمست اقدامات خوبی در زمینه توسعه شهری داشته باشیم.

ورود و خروج دکتر نصرتی به رشت با افتخار بود

عاقل منش با تبریک ایام دهه کرامت اذعان داشت: این جلسه باید در پایان ۴ سال کار شورایی گذاشته می شد، اما امروز شاهد آنیم که دکتر نصرتی به جایی بالاتر می رود و در یک کارگاه آموزشی ده ماهه اقدامات خوبی در این شهر داشته است.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت یادآور شد: جلب سرمایه گذاری، جلب مشارکت، حل گره های کور، استفاده از بندهای قانونی در شورای تامین در راستای ممانعت ازمسدودی حساب شهرداری از اقدامات ارزنده دکتر نصرتی در این ده ماه بود.

وی ورود و خروج دکتر نصرتی به رشت را با افتخار توصیف کرد وگفت: مردم شهر رشت مردمانی خوش استقبال و خوش بدرقه هستند.

عاقل منش افزود: امید است این کشتی به گل نشسته شهر رشت به سمت تحقق افقی روشن، شهری پویا و توسعه مدار هدایت شود.

 رضایت کارگران از عملکرد شهردار

علی پور با اشاره با رضایت کارگران از عملکرد شهردار رشت اذعان داشت: هدف اعضای شورای شهر گام برداشتن در مسیر توسعه یافتگی است که امیدوارم مهندس بهارمست با حمایت اعضای شورای شهر و همراهی مدیران و کارکنان شهرداری رشت بتوانند به این مهم دست یابند.

سخنگوی شورا با تاکید بر اینکه رفتن شهردار خواست شورای شهر نبود بیان داشت: در این فراز و نشیب ها تمام تلاش ما در احیای زیرساختهایی بود که در چهار سال گذشته آغازشده بود.

 علی بهارمست مدیری اخلاق مدار است

فاطمه شیرزاد در اشاره به توانمندی های دکتر نصرتی تصریح کرد: با درایت و تعهد دکتر نصرتی به شورای شهر قرار بود که فعالیت ایشان در شهر رشت ۴ ساله باشد نه کمتر ازیک سال اما با توجه به مسائل شخصی و شغلی این امر محقق نشد.

وی رسانه ها را ناظر بر عملکرد مدیران دانست و خاطرنشان کرد: رسانه ها نیز با رعایت اخلاق رسانه ای در گیلان بدون ورود به حریم شخصی افراد باید در زمینه توسعه شهری گام بردارند.

رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شهرداری رشت علی بهارمست را مدیری اخلاق مدار خواند و گفت: علی بهارمست برای دومین بار است که به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شدند.امید است با توجه به توان کاری و اخلاقی موجود در مهندس بهارمست و عزم بیشتر مجموعه کارکنان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر رشت ضمن هم پوشانی نقاط ضعف یکدیگر در توسعه شهری گام برداریم.

ازطرف همکاران شهرداری قول خواهم داد که با آرامش بیشتر ادامه کار دهیم 

علی بهارمست نیز ضمن قدردانی از حسن اعتماد اعضای شورا در انتخاب وی به عنوان سرپرست شهرداری رشت اذعان داشت: ازآن جایی که شهروندان از بدو تولد تا پایان عمر باید از خدمات شهری بهینه برخوردار باشند بر ماست تا برای رسیدن به سر منزل مقصود این کشتی در راستای توسعه شهری از هیچ تلاش و کوششی فرو گذار نباشیم.

سرپرست شهرداری رشت صبوری و متانت را از خصوصیات اخلاقی بارز دکتر نصرتی برشمرد و گفت همه ما با الگو برداری از این خصوصیات دکتر نصرتی در زمینه توسعه شهری ایفای نقش خواهیم داشت.

وی افزود: ازطرف همکاران شهرداری قول خواهیم داد که با آرامش بیشتر ادامه کار دهیم و تا درسایه این آرامش، اعضای شورا بتوانند گزینه خود را به نحو احسن انتخاب کنند .

علی بهارمست با اشاره به آغاز کار پروژه های زیرساختی گفت: علاوه بر پیگیری در اجرای طرح هایی چون تراموا و… پروژه های کوتاه مدت همچون هدایت آبهای سطحی، توسعه تولید آسفالت سازمان عمران، بحث پیگیری و حل معضلات تملک خیابان انساندوست و شهرک امام علی از برنامه ریزی مهم این شهرداری خواهد بود.

در ادامه ابلاغ سرپرستی شهرداری رشت توسط شورای اسلامی شهر رشت به مهندس علی بهارمست اعطاء شد.

Share