گیلان بهترین شرایط را برای پرورش زالو دارد

ایجاد بستر کارآفرینی از موجود پر سودی به نام زالو با دریافت تسهیلات از سامانه کارا

بهترین بستر برای نگه داری زالو رطوب کافی می باشد و استان گیلان با توجه به شرایط محیطی مناسب و وجود رطوبت کافی بهترین بستر برای پرورش زالو را فراهم می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاسالیان درازی است که از طب سنتی در کنار طب پزشکی امروزی استفاده می‌شود و تاکنون موفقیت ‌های بسیاری در زمینه پیشگیری و درمان بیماری‌ ها داشته است، یکی از درمان‌ های سنتی که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده زالو درمانی است، این روش درمانی ابتدا در مصر وجود داشت و پس از آن به ایران و همچنین کشورهای اروپایی راه یافت.

برای آشنایی با این موجود ارزشمند مصاحبه تفصیلی با دکتر ناصر نجفی کارآفرین برتر و مدیرعامل موسسه تعاونی سایه گستر مهر البرز را دنبال کنید.

در ابتدا بیوگرافی خود را برای مخاطبان شرح دهید:

+ بنده ناصر نجفی کارآفرین و مدیرعامل موسسه تعاونی سایه گستر البرز دارای تخصص طب سنتی از دانشگاه عالی امام خمینی می باشم و مدارج تحصیلی خود را در مقاطع کارشناسی حسابداری، کارشناسی ارشد مدیریت امور شهری سپری کردم و در حال حاضر در مقطع دکتری مدیریت کسب و کار مشغول به تحصیل می باشم.

– از چه زمان فعالیت خود را در این زمینه شروع کردید؟

 ایجاد بستر کارآفرینی از موجود پر سودی به نام زالو

+ به مدت ۵ سال است که بصورت حرفه ایی در زمینه تکثیر و پرورش زالو فعالیت می کنم و دوره های علمی خود را کشورهای روسیه و آلمان و در شرکت بزرگ
“بی.بی.زد” آلمان بزرگترین کمپانی تولید زالو در اروپا زیر نظر دکتر مانفرد گذراندم و تا به امروز بنده در موسسه خود برای ۱۰۰ نفر بطور مستقیم و ۲۰۰۰ نفر غیر مستقیم در یک فضای ۷۰ متری کارآفرینی کردم.

نجفی یادآور شد: تاکید دکتر مانفرد بر استفاده از زالو در کارآفرینی این موجود پر سود بوده است، همچین قابل ذکر است که بهترین تغزیه برای زالو خون انسان است و به علت نوع باکتری موجود در این موجود به هیچ وجه ناقل بیماری فرد به فرد نیست.

– با توجه به بسترهای نگه داری برای زالو، روش های تکثیر و پرورش این موجود به چه صورت می باشد؟

 استان گیلان بهترین شرایط را برای پرورش زالو دارد

+ بهترین بستر برای نگه داری زالو رطوب کافی می باشد و استان گیلان با توجه به شرایط محیطی مناسب و وجود رطوبت کافی بهترین بستر برای پرورش زالو را فراهم می کند، زیرا بهترین رطوبت برای پرورش زالو رطوبت ۵۰ الی ۴۰ درصد می باشد که این شرایط را فراهم می کند که در یک دوره ۱۲ الی ۵ روزه از “یک زالو” ۲۷۰ بچه زالو تولید کنیم.

– با توجه به اهمیتی درمانی زالو در حوزه درمان،سلامت و بیولوژیک روش های درمانی زالو را شرح دهید:

 کمک به درمان سکته های مغزی و باز شدن لخته های خونی با استفاده از زالو

+ زالو به علت داشتن هپارین و هیرودین در زالو می تواند به درمان سکته مغزی کمک می کند، دو ترکیب هیرودین و هپارین به مانند آسپرین عمل می کنند و موجب باز شدن لخته های خونی می گردد و خون را تمیز می کند و هم اینکه بهتر است بدانید حتی پس از مرگ این موجود روغن مخصوص استحصال می شود که در موارد مختلف از جمله زیبایی کاربرد فراوان دارد.

– با توجه به سودآور بودن این موجود با ارزش کارآفرینی در این حوزه به چه صورتی انجام می پذیرد؟

 دریافت تسهیلات لازم برای شروع کار در زمینه زالو

+ با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از تولیدات ملی، کار در این زمینه سود آوری سرشاری دارد و با توجه به کمک های دولت و تسهیلاتی که از طریق سایت “کارا” در این زمینه به افراد قرار می دهد شرایط لازم را خیلی راحت برای اشتغال و کارآفرینی فراهم می کند و استان سرسبز گیلان با توجه به شرایط بسیار مطلوب محیطی و نزدیکی مسافت به تهران و قرارگرفتن در مسیر عبور به کشورهای حوزه دریای خزر بهترین بستر برای کار در این زمینه را دارد.

 تولید ثروت و تامین نیازهای داخلی با شروع کار در زمینه پرورش زالو

دکتر نجفی در انتهای این گفتگو افزود: با کار در این زمینه می توان به تولید ثروت و تامین نیاز داخلی در کشور،جلوگیری از خروج ارز و حمایت از تولید ایرانی کمک شایانی کرد.

Share