اولتیماتوم عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه به رئیس جمهور؛

افزایش نرخ بنزین بازی با آتش است|رئیس‌جمهور تصمیم‌های سختگیرانِه و قلدرمآبانه نگیرد

اطلاع موثقی دارم و اخباری به دست ما رسیده که رئیس‌جمهور قصد دارد قیمت بنزین را افزایش بدهد و بنا به همین شنیده‌ها، قرار است عدد بالایی هم قیمت‌ها افزایش پیدا کند؛ مجلس در مقابل افزایش قیمت بنزین به ‌شدت خواهد ایستاد و با آن مقابله خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تابناک، افزایش ناگهانی بهای ارز، علاوه بر اینکه مردم را در وضعیت دشواری قرار داده، مشکلاتی را نیز برای دولت ایجاد کرده است. با افزایش نرخ دلار، بسیاری از هزینه‌های دولت افزایش چشمگیری پیدا کرده و بودجه دولت، کفاف این هزینه‌ها را نمی‌دهد؛ بنابراین، برای این منظور به دنبال راهکاری برای کسب درآمد بیشتر است.

تجربه نشان داده اولین چیزی که در این مواقع به ذهن دولتی‌ها می‌رسد، برداشت از جیب مردم و ساده‌ترین کار نیز افزایش قیمت حمل‌های انرژی است؛ اما حتی زمزمه چنین طرحی در مجلس نیز زلزله به پا می‌کند، به گونه ای ‌که امروز یکی از نمایندگان مجلس با شدت به این موضوع واکنش داد و این اقدام دولت را مساوی با بازی کردن با آتش دانست.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در خصوص این موضوع اظهار داشت: اطلاع موثقی دارم و اخباری به دست ما رسیده که رئیس‌جمهور قصد دارد، قیمت بنزین را افزایش بدهد و بنا به همین شنیده‌ها، قرار است عدد بالایی هم قیمت‌ها افزایش پیدا کند.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: من به ‌عنوان نماینده مجلس، به رئیس دولت می‌گویم با آتش‌بازی نکنید. افزایش نرخ بنزین بازی با آتش است. مردم در شرایط بسیار بحرانی و سختی هستند و تأمین بودجه از راه گران کردن کالا دقیقاً خواست اتاق جنگ آمریکاست.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس گفت: مجلس در مقابل افزایش قیمت بنزین به‌شدت خواهد ایستاد و با آن مقابله خواهد کرد. قرار است سختی‌ها را ما با هم تحمل‌ کنیم. دولت و ملت در کنار هم نه‌ فقط ملت. اینکه ما انتظار داشته باشیم که سختی‌ها را فقط مردم تحمل کنند و دولتی‌ها هیچ سختی برای تأمین بودجه نداشته باشند، این کار خطایی است. از رئیس‌جمهور می‌خواهیم، تصمیم‌های سختگیرانِه و قلدرمآبانه نگیرد.

وی گفت: الآن قیمت خدمات دولتی هم افزایش پیدا کرده و اگر قرار بود، دولت خدماتی بر پایه دلار ۳۵۰۰ تومانی ارائه دهد، الآن هزینه‌ها با افزایش سه برابری دلار گران‌تر شده و نمی‌تواند حتی با تسعیر ارز هم دولت را کمک کند و این روش نانی برای دولت نخواهد داشت و هر که این پیشنهاد را در دامن دولت گذاشت، به کشور خیانت کرده است.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: مشکل کنونی ما، قیمت حامل‌های انرژی است و بنزین در کشور ما جزو کالاهای اساسی است؛ همان‌ طور که در برخی کشورها خودرو کالای اساسی است یا مسکن در آلمان، بنزین یک ماده آتش‌زاست و بالا رفتن آن جامعه را به آتش خواهد کشید.

وی در ادامه افزود: در برخی از شهرهای کشور بنزین نایاب شده است. شب قبل گزارش صف‌های طولانی از بنزین را داشتیم و گزارش‌های محرمانه‌ای از دعواهای دولتی‌ها بر سر افزایش قیمت به گوش ما رسیده است و ممکن است بنزین افزایش سه تا چهار برابری داشته باشد.
نمی‌دانم چرا همه دولت‌های ما در دو یا سه سال آخر به ‌استثنای دولت اصلاحات که عاقلانه‌تر عمل کرد، رفتار احمدی‌نژادی از خود نشان می‌دهند و رفتارهای مستبدانه می‌کنند. افزایش قیمت بنزین، باعث بروز برخی اشکالات اساسی می‌شود و دولت این را بداند، اگر بنزین را گران کند، بسیاری از تصمیمات سخت درباره رئیس‌جمهور را برای ما آسان خواهد کرد.

Share