سرپرست اداره کل هواشناسی گیلان

افزایش دمای هوا در گیلان| مسافران از روشن کردن آتش جدا خودداری کنند

سرپرست اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به ورود سامانه گرم و مرطوب از افزایش دما استان در روزهای آتی خبرداد و گفت: مسافران از روشن کردن آتش در جنگل ها جدا خودداری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نفوذ سامانه هوای گرم و مرطوب به استان گیلان، اظهار کرد: این شرایط تا پایان هفته جاری در استان گیلان ادامه دارد.

وی از افزایش دمای هوای استان گیلان در طی این مدت خبرداد و افزود: در این مدت دمای هوای استان در مناطق جلگه ای ۳۳ تا ۳۶ درجه سانتگراد و در مناطق کوهستانی نیز ۳۵ تا ۳۸ درجه سانتیگراد نوسان دارد.

سرپرست اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به افزایش دما در این مدت از بیماران، افراد سالمند و کودکان خواست در ساعات اوج گرما از حضور در اماکن عمومی جدا خودداری کنند.

وی همچنین از شهروندان و گردشگران خواست تا از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خودداری کرده و از صاحبان مرغداری، گلخانه ها و پرورش دهندگان ماهی خواست تا تمهیدات لازم را با توجه به این شرایط آب و هوایی در واحدهای تولیدی خود در نظر بگیرند.

دادرس در ادامه به شرایط دریای خزر نیز اشاره و افزود: دریا با ارتفاع موج ۱۰ تا ۵۰ سانتیمتر از امروز تا دوشنبه برای فعالیت های دریانوردی، شنا و فعالیت های مرتبط مناسب است.

Share