شهردار املش در گفتگو با دیارمیرزا؛

محوطه آتش نشانی املش که محل دپوی زباله‌ شده بود پاکسازی شد

رنجبر با اشاره به اینکه جمع‌آوری زباله در محوطه آتش‌ نشانی سبب آلودگی محیط و نگرانی همسایگان مجاور و اطراف آتش نشانی شده بود، اظهار داشت: روز گذشته محل زباله‌های دپو شده بود پاکسازی شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تعطیلی کارخانه کمپوست رودسر درحالی به یک معضل بزرگ برای این شهرستان تبدیل شده که بر روی پسماند شهرهای همج.ار نیز تاثیر گذاشته است.

به دلیل در اختیار نداشتن زمین مناسب جهت دفن زباله‌های برگشتی (ریجکت) کارخانه کمپوست رودسر قرار شده بود زباله‌های شهرهای لنگرود و املش دریافت و در عوض ریجکتی‌های کارخانه کمپوست به آلمان لنگه لنگرود منتقل شود که برخلاف توافقات انجام‌شده با مخالفت مسئولان شهرستان لنگرود روبه‌رو شد و از انتقال ریجکت های کارخانه کمپوست به این مکان ممانعت به عمل آمد.

چندی پیش بود که تصویری از دپوی زباله‌ها در محوطه آتش نشانی املش منتشر شد و حالا در همین رابطه شهردار املش در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا، در خصوص وضعیت آتش نشانی این شهر و دپوی زباله‌ها، گفت: با توجه به مشکلات کارخانه کمپوست رودسر و از آنجایی‌که املش جایگاه دفن زباله ندارد، در گذشته این زباله‎ها در حاشیه رودخانه ریخته می‌شد که از لحاظ زیست محیطی مشکلات حادی ایجاد کرده بود، بنابراین شهرداری املش به ناچار زباله‌های جمع‌آوری شده را توسط خودروهای حمل زباله در محوطه آتش نشانی تخلیه کرد.

ناصر رنجبر در ادامه با اشاره به اینکه جمع‌آوری زباله در محوطه آتش‌ نشانی سبب آلودگی محیط و نگرانی همسایگان مجاور و اطراف آتش نشانی شده بود، اظهار داشت: روز گذشته با هماهنگی محیط زیست و اداره بهداشت املش محل دپوی زباله برای بارگیری موقت مشخص شد و محوطه آتش نشانی که محل زباله‌های دپو شده بود، پاکسازی گردید.

شهردار املش در ادامه سخنان خود به دیارمیرزا گفت: از مردم صبور، با محبت و با اخلاص املش که همیشه کمک حال شهرداری هستند عذرخواهی می‌کنم.

رنجبر ضمن تقدیر از پرسنل شهرداری و مساعدت فرمانداری شهرستان املش، اظهار داشت: کلیه زباله‌های موجود در حوزه شهری جمع‌آوری و امحای آنها از طرف شهرداری املش صورت گرفت.

شهردار املش با اشاره به اینکه وضعیت شهر املش به حالت عادی برگشته است، تصریح کرد: در شورای تأمین شهرستان املش بحث دفن زباله‌های برگشتی (ریجکت) کارخانه کمپوست رودسر مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد زباله‌های شهرداری‌های تابعه شهرهای رودسر، املش، لنگرود به حوزه جایگاه دفن زباله لنگرود در المان لنگه برده شود.

رنجبر در پایان گفت: پرسنل مجرب آتش نشانی املش با امکانات و تجهیزات خود، آمادگی کامل جهت امدادرسانی به مردم را دارند.

Share