مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد:

اجرای طرح ساماندهی و استانداردسازی علائم راه های گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، از اجرای طرح ساماندهی و استانداردسازی تابلوها و علائم راه‌های اصلی و فرعی استان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، محمدرضا نازک کار از اجرای طرح ساماندهی و استانداردسازی تابلوها و علائم راه های اصلی و فرعی استان تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار کرد: جهت اجرای طرح مذکور تفاهم نامه‌ای فیمابین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و استانداری گیلان منعقد شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان درخصوص اهداف اجرای این طرح، گفت: ارتقای ایمنی تردد، کمک به اعمال قوانین ترافیک و راهنمایی دقیق و مناسب کاربران جاده ها در محورهای اصلی و فرعی مطابق آخرین تغییرات صورت پذیرفته از عمده ترین اهداف ما در اجرای طرح ساماندهی و استاندارد سازی تابلو ها و علائم راه‌های اصلی و فرعی استان است.

این مقام مسئول افزود: ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد اجرای طرح مذکور است که با تقبل سهم ۵۰ درصدی از اعتبارات ملی و استانی به مرحله اجرا در می‌آید.

نازک کار، با اشاره به این امر که علائم و تابلوهای راهنمای جاده اعم از اخباری، هشداری و … الفبای اولیه ایمنی برای کاربران جاده ها محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: توجه به این نکته که استان گیلان، استانی گردشگرپذیر بوده و همه ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران است لذا باید به درستی در مسیرهای توریستی استان هدایت شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان یادآور شد: وجود شرایط خاص آب و هوایی در استان موجبات تسریع روند فرسودگی تابلوها و علائم راهنمای مسیر در محورهای استان می شود لذا در این راستا نیز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان طی برنامه ریزی مدون و به صورت مستمر اقدام به تعویض، اصلاح و به روزرسانی این علائم کرده که در این زمینه طی سال گذشته بیش از ۱۰ هزار علائم اخطاری و انتظامی در جاده های استان نصب شد.

وی جایگزنی فناوری‌های نوین در زمینه کنترل تردد به جای سیستم های سنتی را گامی موثر در زمینه افزایش ایمنی تردد و کاهش حوادث ترافیکی برشمرد و گفت: در این راستا این اداره کل با بهره گیری از توان بخش خصوصی و نظارت مجموعه متخصص و کارشناسی خود اقدام به تجهیز محورهای استان به سیستم های حمل و نقل هوشمند کرده که در حال حاضر محورهای برون شهری استان مجهز به ۵۲ دوربین ثبت تخلف سرعت، ۲۱ سامانه نظارت تصویری و نیز ۴۲ سامانه فعال تردد شمار است.

Share