شهردار رشت به سوالات خبرنگاران پاسخ داد

ماجرای خودروی ۳۶۰ میلیونی شهردار|درخواست اعضای شورا برای تخریب پیاده‌راه

شهردار رشت گفت: آیا فکر می‌کنید شهردار یک شهر اروپایی را بیاوریم می‌تواند یک روزه وضعیت رشت را متحول کند!؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عصر امروز (دوشنبه) نشست خبری مسعود نصرتی قزوینی‌نژاد، شهردار رشت در دفتر وی برگزار شد.

نصرتی ضمن تبریک ایام با بیان اینکه ناملایمت‌هایی به دلایلی به وجود آمد که با مکانیزیمی که در پیش است در حال برطرف شدن است، گفت: می‌خواهیم از رسانه‌های مجازی استان گیلان کمک بگیریم.

وی حضور ۵۰ رسانه مجازی رسمی در رشت قابل توجه دانست و تصریح کرد: با وضعیت اقتصادی کشور، ورود سرمایه‌گذاری بسیار حائز اهمیت است.

شهردار رشت با اشاره مشکلات متفاوت شهر رشت نسبت به شهرهای دیگر کشور، اظهار داشت: ما با تعامل در مجموعه از سد این مشکلات عبور کردیم.

وی ادامه داد: آیا شهر دیگری در کشور وجود دارد که ظرف ۸ ماه ۲۱ بار حساب شهرداری مسدود شده باشد!؟

نصرتی همچنین افزود: شورای پنجم و شهردار شورای پنجم با ۲۱ پرونده مواجه شده بود که زمان ۱۲ ماه آن نیز گذشته بود و حساب ما را مسدود کرده بودند.

شهردار رشت ادامه داد: ما توانستیم مشکل این ۲۱ پرونده را حل کنیم و حساب شهرداری رشت را از مسدودی خارج کنیم زیرا مسدودی حساب در مدیریت شهری یعنی فاجعه.

وی با اشاره به اینکه ۷۴ چک برگشتی داریم که به‌دنبال حل مشکلات آن هستیم و در آینده نزدیک دیگری مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت، اظهار کرد: ۱۶ پروژه از ۳۱ تفاهم‌نامه‌ای که امضا کردیم از ۱۰۷ سرمایه‌گذاری که آمدند و با تشریفاتی که انجام دادیم‌ و این به زودی ۱۶ پروژه انعقاد قرارداد خواهد شد.

نصرتی با اشاره به اینکه ۲۵ هکتار قطعات مسکونی و تجاری آماده کردیم، گفت: از گذشته نباید صحبت کنیم.

وی ادامه داد: در شهرهای ایرانی که وابسته هستند برای زیرساخت با مشکل مواجه شدند، کسی پروانه ساختمانی دریافت نمی‌کند و درآمدی با این شیوه به شهرداری رشت نمی‌رسد.

نصرتی ادامه داد: نیاز داشتیم طرح تفضیلی شهر رشت را بازنگری کنیم و ۸ ماه برای این مورد وقت گذاشتیم و ۵۱ مورد در حال بازنگری است.

وی با اشاره به اینکه باید از صنعت گردشگری در شهر رشت استفاده نماییم، اظهار داشت: ما باید به شرایطی برسیم که صنعت گردشگری شهری در شهر رشت پیش‌آهنگ شود.

شهردار رشت گفت: باید با سرمایه‌گذارانی که وارد شهر رشت می‌شوند در خصوص این شهر آگاهی بدیم و در این جهت باید برندسازی کنیم. نباید سرمایه‌گذارانی که وارد شهر می‌شوند  فکر کنند که در شهر رشت نمی‌توان سرمایه‌گذاری کنند.

نصرتی رفع مسدودی حساب ها در شهرداری رشت، پرداخت ۲۵ درصدی بدهی‌های گذشته شهرداری رشت و اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان منابع ملکی برای پروژه‌های شهر رشت را خبری خوش برای مردم شهر رشت دانست.

وی با اشاره به پروژه رشت مقصد گردشگری در افق ۲۰۲۰،‌ اظهار داشت: در این راستا با بخش خصوص به توافق رسیدیم و در آینده نزدیک این شرکت کار خود را در زمینه نورپردازی و اضافه کردن مبلمان شهری شروع خواهند کرد.

 باید میله‌های بی آر تی جمع‌آوری می‌کردیم/ماجرای افطاری حاشیه ساز به برخی رسانه‌ها

به گزارش دیارمیرزا همچنین شهردار رشت در بخش دیگری از صحبت‌های خود و در پاسخ به سوالات خبرنگاران با بیان اینکه شهر رشت در سال ۵۵ جزو ۵ شهر برتر کشور در زیرساخت بود اما در سال ۹۵ در رتبه ۲۶ قرار گرفت، اظهار داشت: باید ببینیم به شهر رشت چه گذشته است که به این جایگاه رسیده است؟ هشت ماه پیش توقعات از شهرداری چه بود!؟ ابتدایی ترین مسائل از شهرداری انتظار می‌رفت.

وی افزود: در یک سال ۳۸۷۰ ابلاغ در شهرداری رشت صادر شده است در صورتی که ما ۲۰۳۴ نیروی رسمی داریم که می‌توانیم برای آنها ابلاغ بزنیم!

نصرتی با اشاره به اینکه ما راه سختی را در پیش داریم، گفت: در شهر رشت ممیزی املاک نداریم و این مطالبات انباشت شده است و پرداخت هم نمی‌شود.

شهردار کلانشهر رشت با بیان اینکه در حال مدیریت چک‌های برگشتی هستیم و ان‌شاءالله مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت، گفت: عدد پرداختی بدهی‌های رشت بسیار قابل توجه است.

نصرتی با اشاره به اینکه بنده علاقه‌مند نبودم که بدهی گذشته را بدهم، اظهار داشت: من دوست داشتم به اندازه مبلغ بدهی در شهر رشت کار انجام دهم.

وی با اشاره ما برای اداره شهر یک سری پست و یک سر ابلاغ انشائی داریم، گفت: این کار ابداع شهرداری رشت نیست و هزاران هزار ابلاغ انشائی وجود داشت.

شهردار رشت در پاسخ به انتقادها به شهردار در خصوص افطاری دادن به برخی رسانه‌ها، گفت: بنده در این مراسم دعوت شدم و در زیرپله هم این‌ جلسه برگزار نشد بلکه در یک رستوران مشخص بوده است و من می‌دانستم که خبر این موضوع پخش می‌شود و نیازی به مخفی‌کاری نبود.

نصرتی با بیان اینکه هرکس سندی دارد که برای نصب میله‌های بی آر تی مجوز وجود داشته آن را منتشر کند، گفت: دو سال این میله‌ها نصب بوده و از اینجا هیچ اتوبوس پرسرعتی رد نمی‌شود.

شهردار رشت با اشاره به اینکه ما باید میله‌های بی آر تی جمع‌آوری می‌کردیم، گفت: به ما گفتند فاز دوم بی‌ آر تی فعلا جمع‌آوری نشود البته ما باید این میله‌ها را جمع‌آوری کنیم.

نصرتی با بیان اینکه بعد از نامه شورای شهر در خصوص نوع پرداخت‌ها به رسانه دوماهی جلسه با رسانه‌ها به تعویق افتاد، گفت: روز شنبه نیز با رسانه‌های مکتوب جلسه خواهیم داشت.

 آیا شهردار یک شهر اروپایی می‌تواند یک روزه وضعیت رشت را متحول کند!؟

وی با بیان اینکه به دنبال ارتقاء جشنواره‌ها در شهر رشت هستیم، تصریح کرد: یکی از جذابیت‌های شهر رشت همین جشنواره‌ها است.

به گزارش دیارمیرزا شهردار کلانشهر رشت در خصوص پروژه‌های نیمه‌کاره رشت نیز گفت: پیمانکاران طلب‌های از شهرداری دارند که ما سعی می‌کنیم با این افراد صحبت کنیم تا مجددا این پروژه‌ها شروع شود و به اتمام برسد.

وی در خصوص وضعیت آسفالت رشت، اظهار داشت: آیا شما شهرداری‌ای را می‌شناسید که نصف شهر رشت باشد و کارخانه آسفالت نداشته باشد!؟

نصرتی ادامه داد: روزی که وارد رشت شدم کارخانه آسفالت رشت تعطیل بود ولی ما با راه‌اندازی مجدد این کارخانه بدون تولید بدهی شهر رشت آسفالت شده است.

شهردار رشت گفت: آیا فکر می‌کنید شهردار یک شهر اروپایی را بیاوریم می‌تواند یک روزه وضعیت رشت را متحول کند!؟

وی با بیان اینکه یک شهر ۷۰۰ هزار نفری ۳۱ اتوبوس دارد و ۱۵ عدد هم ما خریداری کردیم که ۴۶ عدد شد، گفت: آیا برای شهر ۷۰۰ هزار نفری ۳۱ اتوبوس کافی است.

افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی/ماجرای خودروی ۳۶۰ میلیونی شهردار

نصرتی به تعداد مازاد تاکسی‌های شهر رشت اشاره کرد و افزود: تعداد زیاد تاکسی در شهر رشت سبب شده در برخی نقاط رشت تبدیل به گاراژ شود.

وی ادامه داد: در جلسه دیروز استانداری گیلان با افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی موافقت شد.

شهردار رشت با اشاره به اینکه سالن پذیرایی و پذیرایی برای دیدار با سرمایه‌گذارانی که مراجعه می‌کنند باید متفاوت باشد تا سرمایه‌گذارها نداشته ما را نبینند، گفت: یکسری از مسائل آبروداری شهر است.

نصرتی در پاسخ به انتقادات در خصوص خرید خودروی ۳۶۰ میلیونی شهرداری رشت‌ گفت: این خوردو برای شهردار رشت نیست بلکه برای شهر رشت است.

وی افزود: شما بروید سالن دیدار سرمایه‌گذار شهرهای مختلف و خودروی شهردار شهر رشت را با سایر شهرها مقایسه کنید.

جلوی تهاترهای خاص را گرفتیم

به گزارش دیارمیرزا نصرتی در خصوص پخش بازی‌های جام جهانی در پیاده‌راه فرهنگی رشت نیز با بیان اینکه با این کار در شهرهایی مانند تهران و مشهد مخالفت شده است، اظهار داشت: بنده چند روز با استاندار گیلان‌جلسه گذاشتم تا این برنامه اجرا شود.

نصرتی ادامه داد: برخی رسانه‌ها نوشتند که شهردار در برنامه پخش رقابت‌های جام جهانی در پیاده‌راه حضور نداشت اما چرا کسی نپرسید چه‌کسی رفت و مجوز این کار را گرفت!؟

وی گفت: ما جلوی تهاترهای خاص را گرفتیم و اگر کسی جایی دیده است که تهاتر خاصی صورت گرفته است به بنده هم بگوید.

نصرتی با بیان اینکه پاداش‌هایی که در حوزه مدیران پرداخت شد تا یک شانزدهم تعدیل و کاهش یافت، گفت: سعی کردیم که پاداش‌ها را ساماندهی کنیم.

درخواست عجیب برخی اعضای شورا برای تخریب پیاده راه رشت

شهردار کلانشهر رشت در خصوص پیاده‌راه فرهنگی رشت گفت: چندنفر از دوستان شورایی با بنده صحبت کردند و از ما خواستند که تیربرق‌ها و آبنما را جمع‌آوری کنید.

وی در ادامه با بیان اینکه بازرسی ۴ بار در خصوص پیاده‌راه نامه زده و ۲ سال است که از افتتاح پیاده راه گذشته است و جمع آوری آن بار اجتماعی دارد، گفت: ما به شورای شهر نامه زدیم که شما تصویب کنید که بار اجتماعی این کار را بپذیرید و من آبنما و تیربرق‌ها جمع‌آوری می‌کنیم.

نصرنی گفت: هرکسی جای بنده بود سریع آبنما را جمع می‌کرد و تیرها را قطع می‌کرد اما به نظر من شهر و کشور تحمل اصطکاک را ندارد.

در شهرداری رشت مشاور نداریم!

شهردار رشت در خصوص سوال حضور ۴۳ مشاور در شهرداری رشت با دریافت حقوق، گفت: ما در شهرداری رشت مشاور نداریم و یک قراردادهای پیمانکاری یا مشاوره‌ای بسته شد و نه به عنوان حقوق ماهیانه که در گذشته بوده و ما این رویه را کامل بهم زدیم.

وی ادامه داد: ما برای کسی حقوق ماهیانه در نظر نگرفتیم و برای هر پروژه اگر نیاز به کسی بود به شرط انجام تعهد قراردادی بسته شد.

نصرتی همچنین افزود: برای من بسیار جالب است که خبرنگاران سوالاتی را که باید در گذشته بپرسند اکنون از بنده می‌پرسند زیرا ما رویه پاداش‌ها و حضور مشاوران در شهرداری اصلاح کردیم.

Share