در دیدار مدیران آبفای گیلان با آیت‌الله فلاحتی مطرح شد:

جنگ آینده «جنگ آب» خواهد بود | بیش از نیمی از آب مصرفی پسماند است

آیت الله فلاحتی به اهمیت آب در دنیای امروز و آینده اشاره کرد و بیان داشت: جنگ آینده «جنگ آب» خواهد بود، سال های اخیر پیشرفت هایی در حوزه آبرسانی داشته ایم و معتقدیم که تمام پروژه های آبرسانی و ساز و کار های مرتبط با آن در استان باید حمایت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل، معاونین و جمعی از مدیران شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با آیت الله فلاحتی امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در استان گیلان دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله فلاحتی به اهمیت آب در دنیای امروز و آینده اشاره کرد و بیان داشت: جنگ آینده «جنگ آب» خواهد بود، سال های اخیر پیشرفت هایی در حوزه آبرسانی داشته ایم و معتقدیم که تمام پروژه های آبرسانی و ساز و کار های مرتبط با آن در استان باید حمایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در ادامه در خصوص استفاده از پسماندهای آبی ابراز داشت: بیش از نیمی از آب مصرفی پسماند است و می توان از آن استفاده بهینه داشت در همین جهت توصیه می‌کنم از طرح‌ها و پروژه های دانشگاهیان با موضوع آب حمایت های لازم صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: نظریه های جدید در این حوزه را دریافت کنید و از هر ایده علمی و پروژه در راستای ساماندهی پساب استفاده کنید.

امام جمعه شهرستان رشت در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مدیران شرکت آب و فاضلاب استان گیلان گفت: کار ماندگار به اتاق فکر نیاز دارد، باید به درستی اندیشید و مدبرانه عمل کرد و از ایده های خلاقانه جوانان بهره برد.

وی در ادامه مساله آموزش را یکی از دغدغه های مهم حوزه مدیریت مصرف برشمرد و افزود: با تبلیغ شیوه های درست مصرف آب و آموزش مهارت بهینه سازی مصرف می توان از بدمصرفی آب جلوگیری نمود.

آیت الله فلاحتی در ادامه با تأکید بر ساماندهی رودخانه های شهر رشت تصریح کرد: رودخانه های شهر هم فرصت و ظرفیت است و هم تهدید که با تدبیر درست می توان نسبت به ساماندهی و احیاء این دو رودخانه اقدام نمود.

امام جمعه شهرستان رشت در بخش پایانی سخنان خود به سعه صدر کارکنان در برخورد با ارباب رجوع اشاره کرد و افزود: برای جلب رضایت و اعتماد شهروندان کارکنان دولت باید با گشاده رویی پاسخگوی مردم باشند.

در ابتدای این دیدار سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان در سخنانی به تشریح روند خدمات رسانی این شرکت به شهروندان در سطح استان پرداخت.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان در سخنانی گفت: در حال حاضر ۱۶ شهرستان و ۵۰ شهر استان در ۲۴ ساعت شبانه روز به مردم عزیز در حوزه آب و فاضلاب خدمات ارائه می نمایند.

وی ادامه داد: امروزه علیرغم تمامی مشکلاتی که وجود دارد آنچه مردم می بینند برداشتن گام های مثبت از شرق تا غرب استان در جهت اجرای پروژه های آبرسانی است. بزرگترین تاسیسات تصفیه خانه ای در استان تصفیه خانه سنگر است که آب شرب مورد نیاز ۶۹درصد جمعیت استان را تامین می کند و تا پایان سال آینده با بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه ظرفیت آبدهی این مجموعه به مقدار ۳۰۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان در ادامه به تلاش های این مجموعه در جهت بهبود کیفیت و کمیت خدمات اشاره کرد و تصریح کرد: از سال گذشته با راه اندازی مرکز ارتباطات الکترونیک ۱۲۲ به صورت ۲۴ ساعته در حال ارائه خدمات به شهروندان هستیم و تلاش کرده ایم با هدایت خدمات و مشترکین به این سامانه میزان مراجعه حضوری مردم به ادارات را کاهش داده و کیفیت خدمات را ارتقا دهیم.

حسینی با اشاره به اهمیت ساماندهی و بهسازی رودخانه های شهر رشت بیان کرد: ساماندهی رودخانه ها همواره یکی از اولویت های این شرکت است که در مرحله اول از ورود ۲۴۰۰۰ مترمکعب فاضلاب به رودخانه ها جلوگیری و معادل ۴۵ درصد به سمت تصفیه خانه هدایت شد و در فاز بعدی از ورود ۳۳۶۰۰ مترمکعب دیگر نیز به رودخانه ها جلوگیری خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود ضمن درخواست از نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت برای تبلیغ و فرهنگسازی مناسب در مدیریت مصرف آب از طریق تریبون های نماز جمعه گفت: عمده فعالیت های ما دور از چشم مردم است و تلاش می کنیم با کار های فرهنگی مردم را با روند کار تصفیه خانه بزرگ اب گیلان، برنامه های شرکت و مدیریت مصرف و مدیریت عرضه آشنا کنیم و از این طریق ارتباط شرکت با مردم را افزایش دهیم.

Share