اظهارات جنجالی صادق زیباکلام در رشت:

نمی‌دانم چه کسی ما را نفرین کرد که دولت روحانی این چنین شد!؟ | انتقاد شدید از رییس دانشگاه گیلان

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه نمی‌دانم چه کسی ما را نفرین کرده است که دولت روحانی این چنین شده است؟ گفت: مردم به من می‌گویند که چرا درباره رای دادن به روحانی و شرکت در انتخابات آن ها را ترغیب کردم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید هاشم موسوی، رییس پژوهشکده گیلان شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه گیلان در نشست موسسه سرا با حضور صادق زیبا کلام در رابطه با مفهوم ایران با بیان اینکه مفهوم ایران رازآلود است، اظهار داشت: ایران یک مفهوم نیست زیرا وقتی به تنهایی به کلمه ایران برمی خوریم، جان و روح آدمی جلایی دوباره می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه فکر ایرانی همواره با صداقت، نجابت و سخاوت همراه است، گفت: روح اندیشه ایرانی بسیار وسیع و مهم می‌باشد.

زبان فارسی، قلب فرهنگ ایرانی است | ایران بدون مردم شناسی به هیچ جا نخواهد رسید

رییس پژوهشکده گیلان شناسی درباره زبان فارسی با بیان اینکه زبان فارسی، قلب فرهنگ ایرانی است، تصریح کرد: با توجه به سخنان بزرگان ما و تاکید آن ها بر امانت داری باید بگویم که ما امانت دار این زبان برای رساندن این فرهنگ و زبان به آیندگان خودمان هستیم.

وی با اشاره به اینکه مردم شناس خوب اگر از حال و روز مردم باخبر نباشد مردم شناس نیست، اظهار کرد: من فکر میکنم مردم شناسان درس عشق و زندگی به ما میدهند. ما در جوامع جهان سومی باید به علوم انسانی و همچنین در قدم اول مردم شناسی دقت و توجه بسیاری داشته باشیم. چیزی که مدتهاست در جامعه ما به هیچ وجه عملی نمی شود. ایران بدون مردم شناسی و تحقیق درباره مردم به هیچ جا نخواهد رسید.

سید هاشم موسوی در پایان با بیان اینکه مرزهای فرهنگی ما در ایران از اهمیت والایی برخوردار می باشد، گفت: متاسفانه در ایران، فرهنگی که با هویت عجین شده باشد در قدم های اولیه از میراث های غیر معنوی تبعیت خواهد کرد.

تنها جایی که برای تبلیغات انتخابات شورای شهر آمدم، رشت بود | جایزه اسکار را به احمد رمضانپور می‌دادم!

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در ادامه این نشست با اشاره به اینکه از آمدن به گیلان بسیار خوشحال هستم، اظهار کرد: تنها جایی که برای تبلیغات انتخابات شورای شهر آمدم، رشت بود. آن روزها اگر به من جایزه اسکار را می‌دادند، آن را به حاج احمد رمضانپور با آن صحبتهای جنجالی در فیلم تبلیغاتی اش می‌دادم.

از عملکرد رییس دانشگاه گیلان ناراضی و متاسف هستم

وی در ادامه با اشاره به تداوم این نشست ها در مراکز علمی، گفت: من از عملکرد رییس دانشگاه گیلان ناراضی و متاسف هستم. من این را می‌دانم که در دوره اول ریاست آقای روحانی امکانات زیادی در دانشگاه‌ها بود و دانشگاه گیلان به راحتی می توانست یکی از قطب های منطقه شود اما این را نمیدانم چرا آقای رضی کاری به حال این دانشگاه نکرده است.

زیباکلام در ادامه تاکید کرد: آقای رضی هیچ علاقه ای به شکوفایی دانشگاه گیلان ندارند و این را نمی‌دانم آیا استخاره می‌گیرند که خوب در نمی آید؟ امیدوارم دوباره سرکتاب و استخاره بگیرند و نتیجه اش خوب در بیاید تا که ما شاهد شکوفایی و کمک به دانشگاه باشیم.

نمی‌دانم چه کسی ما را نفرین کرد که دولت روحانی این چنین شد!؟

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: نمی‌دانم چه کسی ما را نفرین کرده است که دولت روحانی این چنین شده است؟

وی با بیان اینکه در ماه های اخیر در اکثر جاهایی که جلسه گذاشته اند و رفته ام با حمله مواجه شدم، افزود: مردم به من می‌گویند که چرا درباره رای دادن به روحانی و شرکت در انتخابات آن ها را ترغیب کردم.

بنا نبوده که با دادن رای به روحانی، یک شب راه صد ساله را برویم

زیباکلام ادامه داد: من از طرفی به شما حق میدهم و از طرفی میگویم سخت در اشتباه هستید. از اول کار هم بنا نبوده که با دادن رای به روحانی، یک شب راه صد ساله را برویم.

وی با اشاره به اینکه ساختار سیاسی ایران به دو بخش تقسیم شده است که شامل دو بخش انتصابی می‌باشد، تصریح کرد: در بخش انتصابی حاکمیتی که من و امثال من و شماها هیچ اختیاری نداریم اما در بخش های انتخابی که عمده آن را بخش قوه مجریه تشکیل می‌دهد نقش بسازیی داریم.

استاد دانشگاه تهران در این نشست گفت: پارسال همین موقع که به ستادهای انتخاباتی آقای رییسی می‌رفتم به چشم می‌دیدم اکثر افرادی که در آنجا کار می‌کنند از همان آدم های احمدی نژادی سال های پیش هستند.

وی همچنین ادامه داد: اگرچه که شما عزیزان می‌گویید سالاری و نوبخت و امثال آن ها کاری برای این استان نکرده اند اما جا دارد بگویم حداقل کار این عزیزان این بوده است که اوضاع را بدتر از دیروز هم نکرده اند.

زیباکلام افزود: اگر نیم نگاهی به دولت ها و مجلس های گذشته داشته باشیم متوجه می‌شویم که برای مثال مجلس نهم به لطف خداوند برای فلج کردن دولت آفرید شده بود.

آقای خاتمی دو هزار بار هم بگویند “تکرار میکنم” شما دیگر به حرف هایشان اطمینان نمی‌کنید | رییسی رییس جمهور خواهد شد

زیباکلام با بیان اینکه آقای خاتمی هزار بار که نه دو هزار بار هم بگویند “تکرار میکنم” شما دیگر به حرف هایشان اطمینان نمی‌کنید، گفت: از ۲۴ میلیون رای که به آقای روحانی داده شد شاید ۳ تا ۴ میلیون بعنوان وظیفه به پای صندوق های رای می روند که آن ها هم پیش خودشان می‌گویند به رییسی رای دهیم ببینیم او چه میکند و از ۱۶ میلیون رای افراد اصولگرا که خود را مومن و رای دادن را وظیفه شرعی میدانند، در نهایت ۱۶ میلیون رای نصیب آقای رییسی خواهد شد و در آخر رییسی رییس جمهور ایران می‌شود.

وی در پایان گفت: پس همه ما با این شرایط ناامیدی و بی اعتمادی  باید با هم بجنگیم و مبارزه کنیم و در عین حال تمام مطالباتمان را از آقای روحانی بخواهیم تا که ایران را آباد کنیم.

Share