نماینده رودسر

هیئت رئیسه مجلس با طرح سوال از رئیس جمهور موافق نیست

عضو هیئت رئیسه مجلس با ‌اعلام اینکه هیئت رئیسه درصدد دعوت رسمی از رئیس جمهور برای ارائه گزارش تیم اقتصادی است گفت:‌ هیئت رئیسه مجلس با طرح سئوال از رئیس جمهور موافق نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، اسدالله عباسی اظهار داشت:‌ هیئت رئیسه مجلس با هرگونه احضار رئیس جمهور به مجلس در قالب ارائه طرح سئوال‌ از سوی نمایندگان موافق نیست و بیشتر روی دعوت رسمی از وی برای ارائه برنامه‌های تیم اقتصادی دولت تأکید دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:‌ نمایندگان مجلس اعتقال دارند تیم اقتصادی دولت تاکنون نتوانسته کارنامه مثبتی از خود در حوزه‌های مختلف ارائه دهد و این عملکرد ضعیف آن‌ها باعث ایجاد مشکلات عدیده بسیار زیادی برای مردم،‌ فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران شده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:‌ یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد تنش در جلسه اخیر مجلس که با حضور رئیس کل بانک مرکزی تشکیل شد عدم توانایی وی در پاسخ به شبهات و سئوالات متعدد نمایندگان و ارائه گزارشی قانع کننده از برنامه‌های انجام شده بود.

عباسی بیان داشت:‌ اگرچه وی به‌عنوان رئیس کل بانک مرکزی باید پاسخگوی سئوالات نمایندگان باشد اما از آنجا که وی اختیار تام ندارد بنابراین برخی نمایندگان اصرار دارند که وی باید به اتفاق رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت جهت روشن شدن موضوع در مجلس حضور پیدا کند.

وی تصریح کرد:‌ عدم توانایی رئیس کل بانک مرکزی در قانع کردن نمایندگان موجب شد موضوع طرح سئوال از رئیس جمهور و حضور وی در مجلس به همراه تیم اقتصادی دولت برای پاسخگویی به سئوالات و ارائه گزارشی از وضعیت موجود اقتصادی کشور از سوی تعدادی از نمایندگان مطرح شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان داشت:‌ نمایندگان تشکیل جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور،‌ معاون اول وی و رئیس کل بانک مرکزی را ضروری می‌دانند و اعلام کرده‌اند اگر گزارش اقتصادی در حضور خود رئیس جمهور ارائه نشود از اهرم‌های قانونی خود مانند ارائه طرح سئوال استفاده می‌کنند.

عباسی با اشاره به اینکه هیئت رئیسه مجلس مجلس موافق طرح سئوال از رئیس جمهور نیست افزود:‌ تأکید هیئت رئیسه مجلس بیشتر بر روی دعوت از رئیس جمهور و حضور وی در صحن علنی و یا غیرعلنی مجلس است تا دولت ضمن ارائه گزارشات، برنامه‌های آینده خود در حوزه اقتصادی را تبیین کند.

Share