اکبرزاده خبرداد

شناسایی بیش از یک هزار متقاضی طرح گردشگری | پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: یک هزار و ۳۳۵ متقاضی طرح گردشگری شناسایی شده است که برای اجرای طرح‌های بومگردی روستایی در گیلان اقدام کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، محمد اکبرزاده در کمیته تخصصی بوم گردی گیلان که به ریاست استاندار برگزار شد، گفت: با اجرای طرح توسعه اقامتگاه های بوم گردی در گیلان به مقوله گردشگری می توان اقتصاد روستایی را رونق بخشید.

وی ادامه داد:یک هزار و ۳۳۵ متقاضی طرح گردشگری شناسایی شده است که برای اجرای طرح‌های بومگردی روستایی در گیلان اقدام کردند.

اکبرزاده اضافه کرد: تاکنون ۵۶۸ در خواست احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ۲۰۲ درخواست مرمت اقامتگاه‌های موجود وصول و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: طرح توسعه اقامتگاه های بوم گردی در گیلان در ۱۶ شهرستان با ایجاد اشتغال پایدار در حوزه گردشگری روستایی در راستای تثبیت جمعیت، معرفی تولیدات بومی و سوغات محلی جامعه روستایی به گردشگران و معرفی جاذبه ها و اماکن دیدنی در روستا اجرا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان با بیان اینکه از ۵ هزار روستای هدف گذاری شده برای ۱۸ ماه آینده، در حال حاضر حدود ۳۰۰ روستا وارد این طرح شده است،افزود: با ایجاد فرصت اشتغال روستایی و رفاه می توان از مهاجرت بی رویه روستاییان به حاشیه شهرها جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: روستاهای گیلان شاخص های بالایی در بخش های مختلف از جمله صنایع دستی، معماری سنتی، آثار تاریخی و غیره را در دل خود نهفته دارد لذا در طرح مذکور تسهیلات قرض الحسنه بانکی تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال به متقاضیان مرمت و احیای بناهای با ارزش روستایی و همچنین ۱۸۰ میلیون ریال به متقاضیان احداث واحدهای مسکن روستایی با رویکرد بوم گردی پرداخت خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه متقاضیان می بایست ساکن روستا و بومی بخش باشند،عنوان کرد:این تسهیلات به تمامی روستاهای جامعه هدف دارای طرح هادی(روستاهای بالای ۲۰ خانوار)قابل پرداخت است.

اکبرزاده،با تاکید بر اینکه با توجه به مقوله گردشگری می توان اقتصاد روستایی را رونق بخشید، خاطرنشان کرد: الگوهای تعریف شده هر منطقه با توجه به آداب و رسوم و فرهنگ آن مکان اجرایی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان،با بیان اینکه توجه به پتانسیل‌های روستایی یکی از فرصت‌های مهم توسعه شمرده می شود، گفت: با برنامه ریزی و مدیریت می توان از ظرفیت‌های بالای گردشگری در جهت توسعه گیلان بهره گرفت.

Share