استاندار گیلان:

در حوزه صنعت چای باید تعصب را کنار گذاشت | باید چای گیلانی را در بازار تجاری‌سازی کرد

سالاری با بیان اینکه در حوزه صنعت چای باید تعصب را کنار گذاشت و واقعیات را در حوزه تولید محصول چای پذیرفت افزود: با رقابت سالم، شناخت و بررسی ذائقه مصرف‌کننده در حوزه تولید چای باید به‌درستی در این صنعت متمرکز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، مصطفی سالاری در جلسه کارگروه کمیته چای در سالن اجتماعات استانداری گیلان اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه ایجاد برنامه یک ساله مطلوب در راستای حمایت از صنعت چای است.

استاندار گیلان با بیان اینکه‌ ذینفعان چای بهترین عاملان توسعه صنعت چای در کشور هستند و این افراد می‌توانند در این حوزه تسهیل‌گر باشند گفت: تولیدکنندگان باید تفاوت چای درجه یک و چای‌های بی‌کیفیت را شناسایی و بررسی کنند.

سالاری با بیان اینکه در حوزه صنعت چای باید تعصب را کنار گذاشت و واقعیات را در حوزه تولید محصول چای پذیرفت افزود: با رقابت سالم، شناخت و بررسی ذائقه مصرف‌کننده در حوزه تولید چای باید به‌درستی در این صنعت متمرکز شد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه چای در استان گیلان قدمت گسترده‌ای دارد خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی مطلوب باید به گونه‌ای عمل شود که اگر در سال‌های آینده یارانه چای از سوی دولت قطع شد چایکار دچار آسیب نشود.

سالاری با اشاره به اینکه بدون تعصب باید در حوزه رقابت و افزایش کیفیت چای در استان گیلان گام‌های اساسی برداشت تصریح کرد: با ریشه‌یابی و تحقیق در ذائقه بازار در حوزه چای باید چای گیلانی را در بازار تجاری‌سازی کرد.

وی با بیان به اینکه اگر عامل کیفیت چای خارجی رنگ و اسانس‌های مجاز است با بررسی وزارت بهداشت و به‌طور قانونی باید در این عرصه ورود کرد گفت: اگر این اقدام مجاز و قانونی است به‌منظور افزایش کیفیت در چای ایرانی باید از آنها استفاده شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه ارتقاء کیفیت چای ایرانی باید با همکاری کشاورزان و کارخانه‌داران این محصول محقق شود تصریح کرد: پایین بودن کیفیت چای ایرانی هم به برگ سبز چای و هم به کارخانجات چای کشور ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه به منظور ارتقاء کیفیت محصول چای باید از باغ چای تا عرصه بازار توجه ویژه‌ای به این محصول شده و نقاط قوت افزایش یابد تاکید کرد: دست‌اندکاران چای باید به دور از بیان نواقص و درد دل به طور کارشناسانه راهکارهای مطلوب ارتقاء صنعت چای را در حوزه‌های مختلف بیان و بررسی کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه با توجه به این اقدامات به طور مطلوب می‌توان از دولت در راستای ارتقاء حمایت از این صنعت مطالبه‌گری کرد افزود: با حذف رانت در حوزه صنعت چای باید به دنبال حل نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت در این صنعت باشیم.

سالاری با اشاره به اینکه توجه به ذائقه و سلیقه بازار از سوی تولیدکننده امری مهم و ضروری در صنعت چای است و این امر باید به طور ویژه مد نظر قرار گیرد گفت: به منظور انسجام ساختاری باید در حوزه دست‌اندکاران چای اتحادیه‌های فعال شهرستانی و استانی تشکیل شود.

Share