معاون آموزشی و پژوهشی محیط زیست در جلسه شورا

گیلان بالاترین نرخ تولید پسماند را دارد | در زمینه محیط زیست نباید فقط روضه خوانی کنیم

وی در مورد اینکه مردم گیلان بالاترین نرخ تولید پسماند را دارند، افزود: این بسیار مسئله بسیار بزرگی است و نشان از این است که کشور ما در همه حوزه ها نیاز به آموزش دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهشی محیط زیست کشور در جلسه شورای شهر رشت گفت: سبز بودن و پرباران بودن به معنای نداشتن مشکلات محیط زیستی نیست و یکی از دلایل حضور بنده در گیلان به واسطه دغدغه جدی محیط زیست گیلان در مباحث پسماند است.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات زیست محیطی گیلان باید همکاری ها متقابل وجود باشد، تصریح کرد: نمی خواهیم توپ بازی را به زمین یکدیگر بیاندازیم ولی شهرداری و شورا نقش بسیار زیادی دارند.

معاون آموزشی و پژوهشی محیط زیست کشور با بیان اینکه بنده میخواهم یادگاری باقی بگذارم، افزود: امروز در استان که هستیم باید قول بدهیم و قول بگیریم.

وی ادامه داد: ما نقشی داریم و باید به خوبی نقشمان را ایفا کنیم ولی نه ما و نه شهرداری و شورا به درستی وظیفه خود را انجام ندادیم. توسعه یافتگی به بناهای قشنگ نیست به این است که برای محیط زیست چه کار کردیم.

مدنی افزود: تاکنون باید ببینیم که چه اقداماتی در زمینه زیست محیطی انجام دادیم و دولت هم تاکید بر شفافیت دارد و نباید فقط روضه خوانی کنیم.

معاون آموزشی و پژوهشی محیط زیست کشور یادآور شد:در سازمان محیط زیست اولویت بحث پسماند است. تقاضا دارم از اعضای شورا که از ظرفیت خود برای مدیریت پسماند استفاده کنند و از هواداران خودتان نیز در این زمینه استفاده کنید.

وی در مورد اینکه مردم گیلان بالاترین نرخ تولید پسماند را دارند، افزود: این بسیار مسئله بسیار بزرگی است و نشان از این است که کشور ما در همه حوزه ها نیاز به آموزش دارد.

مدنی با اشاره به همکاری سمن ها گفت:  ngo ها کارهای خوبی را انجام دادند و کم کاری های دولتی ها را جبران نموده‌اند.

وی افزود: امروز همه شما را به جمع آوری زباله دعوت میکنم و اگر امروز به هر دلیلی اعضای شورا نتوانستند حضور داشته باشند روز چهارشنبه بار دیگر به گیلان خواهم آمد و این کار را تکرار خواهم کرد.

معاون آموزشی و پژوهشی محیط زیست کشور با اشاره به بطری های آب موجود بر روی میز شورا گفت: تقاضا دارم که بطری های پلاستیکی را از میزهای خود جمع اوری کنید.

وی با بیان اینکه بخشی از دغدعه معشیت مردم به محیط زیست برمی‌گیرد، افزود: روز درختکاری را پیش رو داریم هفته درختکاری باید مورد توجه قرار گیرد و باید مطالبه گری شورا در زمینه محیط زیستی افزایش پیدا کند.

مدنی در ادامه گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات محیط زیستی را حل کند و از همین رو در ابتدا با شعار ۸۰ میلیون محیط بان قدم در راه احیای محیط زیست گذاشتیم.

وی به کمبود بودجه در سازمان محیط زیست اشاره کرد و افزود: کل اعتبارات محیط زیستی برای امسال ۱۶۰ میلیون تومان است که بدهی این سازمان ۲۴۰ میلیون تومان است.

معاون آموزشی و پژوهشی محیط زیست کشور در مورد رودخانه های زرجوب و گوهر رود گفت: رسانه های استان باید کمک کنند و ما باید به صورت ویژه کار کنیم و امیدواریم بتوانیم به مطالبات مردم پاسخ دهیم.

Share