رئیس شورای شهر رشت

شفاف سازی زمانی کارساز است که به آرامش شهر لطمه وارد نکند

علوی با بیان اینکه از شفاف سازی هراسی نداریم گفت: از شفاف سازی هراسی نداریم اما گاهی اگر همه چیز را به صورت شفاف بیان کنیم نه تنها به نفع مردم نخواهد بود بلکه سبب ایجاد تنش‌هایی در شهر می‌شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای شهر رشت در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه به دنبال شهر ایده ال برای شهروندان هستیم، گفت: رشت اگر می‌خواهد رشد کند باید تراز اقتصادی رشد داشته باشد.

علوی با بیان اینکه بزرگترین برنامه‌ای که شورای شهر رشت در مدیریت شهری به دنبال آن بوده توسعه اقتصاد شهری است، افزود: با توسعه اقتصادی در همه حوزه‌ها اعم فرهنگی، اجتماعی، گردشگری توسعه پیدا خواهد کرد و شهری می‌تواند پویا و خلاق باشد که این فاکتور را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شورای پنجم در سال ۹۷ یک روز هم بیکار نبوده است، خاطرنشان کرد: ممکن است اعضا در برخی از موارد اختلاف نظرهایی داشته باشند اما همه اعضا برای اعتلای این شهر گام بر میدارند و بنده به وجود این شورا افتخار میکنم.

رئیس شورای شهر رشت درمورد لیست منتشر شده مبالغ پرداختی به رسانه‌ها نیز گفت: برخی از این پرداخت‌ها در قالب آگهی، مناقصه و… انجام شده و باید به گونه ای حرکت کنیم که جریانات به نفع شهر باشد.

علوی ادامه داد: از صحت و سقم لیست منتشر شده اطمینان ندارم اما برخی از این رسانه‌ها در قبال قراردادهای گذشته پیرامون انعکاس خبر مبالغی دریافت کرده اند و برخی نیز بدون علت این مبالغ را دریافت کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه پرداختی‌ها به رسانه‌ها نظام مند شود، گفت: کمیسیون فرهنگی و برنامه و بودجه شورای رشت در این حوزه ورود کنند.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه از شفاف سازی هراسی نداریم گفت: از شفاف سازی هراسی نداریم اما گاهی اگر همه چیز را به صورت شفاف بیان کنیم نه تنها به نفع مردم نخواهد بود بلکه سبب ایجاد تنش‌هایی در شهر می‌شود. شفاف سازی زمانی درست و کارساز است که به آرامش شهر لطمه وارد نکند.

وی در مورد پاداشهای پرداختی به مدیران شهرداری نیز اظهار کرد: از عملکرد دکتر نصرتی در این زمینه خوشحال هستم زیرا جرات جلوی پرداختهای نامتعارف پاداشها ایستاد!

علوی در ادامه سخنان خود گفت: شهردار با یازده رای قاطع شورا انتخاب شد. طبیعتا شورای شهر رشت تذکراتی به شهردار می‌دهد اما این تذکرات بیشتر به صورت خصوصی است و نظارت شورا بر شهرداری از کارهای مهم پارلمان شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به مشکلات پیرامون نیروهای شرکتی و حجمی شهرداری نیز اشاره کرد و افزود: ساماندهی نیروهای حجمی و شرکتی شهرداری رشت دغدغه همه اعضای شورا بوده و در این راستا طرح ایجاد شرکتی در شهرداری رشت مطرح شده است.

علوی در مورد رانتهای که به شورای شهر نسبت می‌دهند گفت: در هیچ کجای قانون نیامده است که خانواده اعضای شورا نمی‌توانند در شهر سرمایه گذاری یا فعالیت کنند زیرا اعضای شورا نیز دارای خانواده هستند و آنان نیز جز شهروندان محسوب می‌شوند و مانند همه شهروندان پیرو قانون هستند.

وی افزود: سیستم واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاران مشخص بوده و در گذشته تلاش‌هایی به منظور ایجاد رانت در پروژه‌ها انجام شد اما در طی این مدت هیچ موردی مشاهده نشده و از رسانه ها تقاضا دارم چنانچه در این باره اطلاعاتی در اختیار دارند شفاف مطرح کنند.

رئیس شورای شهر رشت از نحوه ارتباط رسانه با اعضای شورا اعلام رضایت کرد و افزود: وضعیت ارتباط رسانه‌ها با شورا و بلعکس بسیار خوب است و بنده از این ارتباط راضی هستیم.

علوی با بیان اینکه رسانه‌ها نقد کارشناسانه داشته باشند، گفت: اعضای شورای شهر رشت به دنبال این هستند که اثر خیری ازخود بجا بگذارند.

وی در مورد زمان انتقال شورا به ساختمان شهرداری نیز گفت: این اتفاق در فروردین ماه ۹۷ خواهد افتاد و امیدواریم در فضای بزرگتری پذیرای همه اصحاب رسانه باشیم.

Share