مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

انتخاب مدیران مدارس سامانه‌ای می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در شیوه نامه جدید فرایند انتخاب مدیران مدارس، متقاضیان بر اساس سوابق پرسنلی و عملکردی، آزمون و مصاحبه انتخاب می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی حاجتی با اشاره به فراخوان نظرخواهی از همکاران آموزش و پرورش درباره انتخاب مدیران مدارس در ماه‌های گذشته خاطرنشان کرد: فرهنگیان می توانند از تاریخ دوازدهم تا ۲۱ اسفند با ورود به سامانه: entekhab.medu.ir در فرآیند انتخاب مدیران مدارس  ثبت نام نمایند.

وی افزود: استقرار نظام شایسته سالاری و تضمین کیفیت در اجرای برنامه های آموزشی و تربیتی مدارس و همچنین مشارکت معلمان از جمله اهداف مهم سامانه ای شدن انتخاب مدیران است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان برخی از مراحل اجرای این شیوه نامه را به شرح زیر اعلام کرد:

تشکیل کمیته انتخاب و انتصاب در مناطق آموزش و پرورش جهت مشخص کردن مدارسی که نیاز به مدیر دارند.

اطلاع رسانی به فرهنگیان جهت مراجعه به سامانه جهت مطلع شدن از شرایط احراز مدیریت

اعلام داوطلبی در سامانه پس از مطالعه شرایط احراز مدیران در هر دوره تحصیلی

تکمیل سوابق پرسنلی و عملکردی در سامانه و مشاهده امتیاز خود پس از تأیید کمیته

برگزاری آزمون برای همکاران داوطلب مدیریت پس از مراحل اداری و قانونی

مصاحبه از افرادی که حداقل ۴۰ درصد نمره را درآزمون کسب کرده باشند.

حاجتی تعیین شاخص های مشخص را از مزایای انتخاب سامانه ای مدیران دانست و گفت: افراد کاندیدا در سه مرحله، امتیازاتی را کسب خواهند کرد که این امتیازات، برای سوابق پرسنلی وعملکردی ۲۰۰ امتیاز، برای آزمون ۲۰۰ امتیاز و برای مصاحبه ۴۰۰ امتیاز در نظرگرفته شده است.

وی افزود: سرفصل های آزمون از سند تحول، آیین نامه اجرایی مدارس، اصول راهنمایی و مشاوره و مدیریت خواهد بود که منابع آن در سامانه قرار داده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان  درباره وضعیت فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس گفت: این شیوه نامه برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ به صورت آزمایشی فقط در نواحی آموزش و پرورش  ۱ و۲ شهر رشت و در سال های بعد در همه مناطق آموزش و پرورش استان،  اجرا خواهد شد.

گفتنی است دستورالعمل جدید فرآیند انتخاب سامانه ای مدیران مدارس  در بهمن ماه سال جاری  جهت اجرا به آموزش و پرورش  نواحی ۱و۲ شهر رشت ابلاغ و ارسال شد.

Share