مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان؛

هدایت تحصیلی اقناعی و توصیه‌ای باشد|خروجی آن رضایتمندی اولیا و دانش آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: هدایت تحصیلی در زمره حقوق دانش آموزان است و در ذیل شعار اقتصاد مقاومتی تعریف می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی حاجتی در جلسه کارگاه تخصصی هدایت تحصیلی و شغلی که در سالن اجتماعات انتظام رشت برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: هدایت تحصیلی فرصتی است که مشاوران، با استدلال قوی و در حساس ترین مقطع زندگی دانش آموزان، بزرگترین کمک را به آنان عرضه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه هدایت تحصیلی با توجه به امکانات و ظرفیت ها و کثرت تقاضا ها در برخی رشته ها، انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با مثبت ارزیابی کردن عملکرد این اداره کل در فرآیند هدایت تحصیلی پارسال، یادآور شد: ضروری است والدین در انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان، مشاوران تحصیلی را یاری کنند.

حاجتی با اشاره به برطرف شدن برنامه نواقص هدایت تحصیلی در سال جاری گفت: شناخت استعدادها و علایق دانش آموزان می تواند آنها را در انتخاب هوشمندانه رشته تحصیلی کمک کند.

وی در پایان گفت: خروجی هدایت تحصیلی رضایتمندی اولیا و دانش آموزان است و این برنامه براساس اسناد بالادستی از جمله نقشه سند تحول بنیادین در جهت استیفای هر چه بیشتر حقوق دانش آموزان است.

عظیم محبی مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش هم در این همایش کارگاهی گفت: شناخت و آگاهی اولیا و دانش آموزان از رشته تحصیلی و آینده شغلی ، اولین قدم در هدایت تحصیلی است. وی خاطرنشان کرد: با این رویکرد مشاوران اطلاعات لازم را در مورد آینده شغلی رشته های تحصیلی،میزان ورودی دانشجو و همچنین ظرفیت دانشگاهها به والدین و دانش آموزان عرضه می کنند.

محبی در پایان گفت: هدایت تحصیلی در خدمت افزایش تولید است و گسترش فرهنگ کار آفرینی و تقویت بازار کار از مهم ترین هدف های این برنامه مهم آموزش و پرورش است.

جابر اخلاقی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان هم در این جلسه گفت: انتخاب آزادانه و مدیریت شده، شعار امسال هدایت تحصیلی است و اگر مدیران، مشاوران و والدین نقش خود را درست ایفا کنند انتخاب رشته آگاهانه اتفاق می افتد. وی خاطر نشان کرد: تغییر رویکردهای ایجاد مشاغل و پایه های اقتصاد مقاومتی  در گروی انتخاب رشته درست و آگاهانه است.

نور الله اکبری معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان هم در این کارگاه تخصصی گفت: برنامه هدایت تحصیلی مانند تکه های پراکنده ای است که هر کس بر اساس استعدادها و علایق خود در رشته ای که شایسته است، وارد می شود.

Share