روایت جعفرزاده از ماموریت کمیسیون تلفیق بودجه 97

نمی‌شود هم کشور را اصلاح کنیم و هم هزینه پرداخت نکنیم

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ در خصوص ماموریت جدید کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ مجلس برای ارائه راهکار برای حل چند مشکل اقتصادی و اساسی کشور توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به سخنان دکتر لاریجانی در خصوص لایحه بودجه ۹۷ گفت: در پایان جلسه روز سه شنبه مجلس (۱۷ بهمن)، رئیس مجلس شورای اسلامی به نوعی هم از لایحه دولت و هم از عملکرد کمیسیون تلفیق گلایه هایی داشت که هر دو نیز درست بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به تاکید رئیس مجلس بر حل چهار، پنج مشکل اساسی از طریق بررسی مجدد در کمیسیون تلفیق اشاره کرد و ادامه داد: دکتر لاریجانی به کمیسیون تلفیق گفت که ضمن بررسی مواردی که به این کمیسیون ارجاع می شود، در خصوص مباحثی چون اشتغال، هدفمندی، اوراق مشارکت و … تصمیم بگیرد و از دولت نیز خواست که با مجلس در یک فضای تعاملی و صمیمی، تصمیمی بگیرد و همه روی آن تصمیم بایستند، نه اینکه کسی توپ را در زمین شخص دیگری بیندازد.

تصمیم گیری درباره چند مشکل اساسی اقتصادی کشور در فرصت باقی مانده از بررسی لایحه بودجه سال ۹۷

وی افزود: این به معنی ارائه لایحه جدید نیست بلکه به معنی این است که درباره چند مشکل اساسی کشور در فرصت باقی مانده بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ تصمیم گیری شود و این فرصت باید منتج به نتیجه شود. باید از این تصمیمات بتوان مشکلات مردم را در سال آینده تا حد امکان کاهش داد.

به گفته جعفرزاده، این بدان معناست که کمیسیون تلفیق در مدتی که از بررسی لایحه بودجه ۹۷ باقی است، می بایست برای چند مسئله ای که رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به آنها اشاره کرده است، برنامه ارائه دهد.

نمایندگان پس از اتمام بررسی بودجه، به مردم برای حل مشکلات چه پاسخی خواهند داد؟

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ مجلس افزود: چکیده سخنان دکتر لاریجانی این است که دولت لایحه ای ارائه کرد و کمیسیون تلفیق با آن سرگرم شد و نظر رئیس مجلس این بود که نمایندگان  پس از اتمام بررسی بودجه، به مردم برای حل این مشکلات چه پاسخی خواهند داد؟ درباره اینکه آلودگی هوا چقدر کاهش می یابد، اشتغال چقدر تامین می شود ، عامل های انرژی تکلیفش چه خواهد شد و هدفمندی یارانه ها چه سرانجامی خواهد داشت؟ درباره این موارد چه پاسخی داده می شود.

وی ادامه داد: ما لایحه دولت را جمع بندی می کنیم، اما برای چند مشکل اساسی کشور نسخه اساسی ارائه خواهیم کرد.

جعفرزاده ایمن آبادی ضمن تاکید بر اینکه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ مجلس نسخه ای کارا و چاره‌ساز برای مردم در این چندمشکل اساسی ارائه خواهد کرد، تصریح کرد: انشالله با همکاری دولت و مجلس این مهم رقم خواهد خورد و باید بدون اینکه کسی خود را مبرا بداند، همه باید پای کار بیایند.

نمی شود هم کشور را اصلاح کنیم و هم هزینه پرداخت نکنیم

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه ما باید برای اصلاح امور اقتصادی کشور هزینه هایی پرداخت کنیم، نمی شود هم ما کشور را اصلاح کنیم و هم هزینه پرداخت نکنیم، بلکه ما باید برای رفاه مردم حرکت کنیم و نمی شود در سکون، عقب ایستاد تا دوره ما بگذرد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ مجلس در ادامه با اشاره به سخنان دکتر لاریجانی و نقد رئیس مجلس به عملکرد کمیسیون تلفیق اظهار داشت: دکتر لاریجانی گفت که تا اینجا که بودجه را بررسی کردیم، هنوز خروجی خوبی نداریم و درگیر همان مواد و لوایح هستیم و مدام داریم اصلاح می کنیم.

جعفرزاده ایمن آبادی در خاتمه گفت و گوی خود تصریح کرد: دولت زمینی طراحی کرده و ما در زمین دولت بازی می کنیم در صورتی که مردم از مجلس شورای اسلامی انتظار دارند تا مشکلاتشان را مرتفع کند.

Share