آیت‌الله قربانی

نسل امروز از نعمت انقلاب خبر ندارد | قانون اساسی می‌گوید مردم باید حامی اسلام باشند

نماینده ولی فقیه در گیلان به وجود اختناق در زمان طاغوت اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) نعمت انقلاب اسلامی را به ملت ایران هدیه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز با اشاره به ورود امام خمینی(ره) در دوازدهم بهمن‌ماه سال ۵۷ به میهن و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: نسل امروز شرایط زمان طاغوت را درک نکردند و از نعمت انقلاب اسلامی خبر ندارند.

وی به وجود اختناق در دوران طاغوت اشاره کرد و افزود: در زمان طاغوت آیت‌الله بروجردی فتوای تحریم خرید نوشابه با نشان «پپسی» را به دلیل اینکه خرید هر بطری از آن یک ریال به بیت‌العدل بهائی‌ها برای ترویج این دین واریز می‌شد، را صادر کرد و بنده در آن دوران واعظ جوانی بودم و این مسأله را در یکی از سخنرانی‌های خود عنوان کردم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ساواک بنده را به جرم بیان سخنان سیاسی دستگیر کرد، متذکر شد: به افراد ساواک گفتم بنده فتوای مرجع تقلید را برای مردم بیان کردم اما در آن زمان حتی آزادی بیان فتوای مرجع تقلید را نداشتیم.

آیت‌الله قربانی به ایجاد ناهنجاری در جامعه توسط برخی از افراد در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: اکنون علیه شخصیت‌های ما شعار می‌دهند، به آنها اهانت می‌کنند، پرچم جمهوری اسلامی را پایین می‌کشند، مسجد و حسینیه آتش می‌زنند و می‌گویند آزادی نداریم.

وی با اشاره به اینکه آیا آزادی به معنای توهین به مقدسات اکثریت مردم است، بیان کرد: آیا می‌شود به بهانه آزادی معتقدات مردم را نادیده بگیریم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، پیشرفت‌های علمی کشور را کم‌نظیر و نسبت به گذشته بی‌نظیر توصیف کرد و متذکر شد: اکنون استقلال، آزادی و دانشگاه داریم اما برخی از افراد پیشرفت‌های کشور را نادیده می‌گیرند.

آیت‌الله قربانی با تأکید براینکه معیار ما قانون اساسی است، خاطرنشان کرد: قانون اساسی می‌گوید مردم باید حامی اسلام باشند و عملی خلاف آن انجام ندهند بنابراین افراد هنجارشکن نمی‌توانند عملی خلاف آنچه اکثریت مردم به آن رأی دادند و گفتند ما طرفدار اسلام هستیم «نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر»، انجام دهند.

وی ادامه داد: تعدادی از افراد خودفروخته می‌خواهند حرف ۹۹ درصد ملت که ۲۵۰ هزار نفر شهید و هزاران جانباز برای آن تقدیم کردند، را نادیده بگیرند و اسلام را زیر پا بگذارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه اکثریت ملت ایران طرفدار انقلاب اسلامی هستند و تمام وجود خود را برای آن فدا می‌کنند، تصریح کرد: مردم اجازه توهین به هنجارشکنان را نمی‌دهند.

Share