نماینده مجلس دهم؛

سپاه فعالیت اقتصادی غیر از فعالیت‌های عمرانی ندارد اما دستور رهبری لازم الاجراست

محمدعلی پورمختار گفت: «مجموع فعالیت های اقتصادی که سپاه در سطح کشور دارد اثربخشی خوبی داشته است. سپاه اجرای پروژه های بزرگی را که بخش خصوصی توان اجرای آن را نداشته، برعهده گرفته اما اکنون که رهبری این دستور را داده اند طبیعتا بر همه لازم الاجراست.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اعتماد آنلاین، محمدعلی پورمختار، نماینده اصولگرای مجلس دهم که سابقه نظامی نیز در کارنامه خود دارد می گوید خبر دستور رهبری مبنی بر واگذاری بنگاه های اقتصادی سپاه را مستقیم نشنیده است.

او درباره تحلیلش از دستور رهبری در این زمینه گفت: «طبیعتا این دستور نگاهی است که مقام معظم رهبری دارد به اینکه نیروهای مسلح باید از فعالیت‌های اقتصادی خارج شوند؛ چون الان این نیرو بنیاد تعاون‌هایی دارد و از سوی دیگر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز هست.»

او در همین حال اظهار کرد: «مجموع فعالیت‌های اقتصادی که سپاه در سطح کشور دارد اثربخشی خوبی داشته است. سپاه اجرای پروژه های بزرگی را که بخش خصوصی توان اجرای آن را نداشته، برعهده گرفته اما اکنون که رهبری این دستور را داده اند طبیعتا بر همه لازم الاجراست. چنین دستوری می تواند منجر به تقویت بخش خصوصی شود و این بخش را فعال تر کند.»

پورمختار با بیان اینکه «آنچه الان به عنوان دستور رهبری بیان شده بحث کلی است» گفت: «سپاه غیر از فعالیت عمرانی فعالیت اقتصادی دیگری نداشته است. این نیرو فقط در حوزه فعالیت های عمرانی و سازندگی فعال بوده است و پروژه های بزرگی که بخش  خصوصی قادر به اجرای آن نبوده را برعهده گرفته است. علاوه بر این طبق آمار قرارگاه خاتم حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است که هیچ بخش خصوصی توان این کار را ندارد.»

او در پاسخ به این سوال که منظور از بنگاه های اقتصادی سپاه که در دستور رهبری بر آن تاکید شده چیست گفت: «منظور از این بنگاه ها، فعالیت های عمرانی سپاه و قرارگاه خاتم الانبیا است چون سپاه غیر از این فعالیت ها، فعالیت اقتصادی دیگری ندارد.»

Share