استاندار گیلان

دستگیری صیادان غیرمجاز دستاورد نیست | در هیچ جای دنیا فروش انفال صورت نمی‎گیرد

سالاری با بیان اینکه بایستی رویکردی پیشگیرانه داشته باشیم، تصریح کرد: جنگل متعلق به مردم است و می‌توان با یک کار ترکیبی، به گونه‌ای که علاوه بر جلب رضایت مردم، هزینه‌ دولت را نیز کاهش دهد؛ از ظرفیت مردم برای حفاظت از جنگل استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: دستگیری و برخورد قانونی با صیادان غیرمجاز دستاورد محسوب نمی‌شود؛ بایستی رویکردی پیشگیرانه داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست که صبح امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و تعدادی از مدیران استانی برگزار شد، گفت: این که با چند نفر صیاد غیرمجاز برخورد شود مهم نیست؛ مهم، ایجاد بستر لازم برای کاهش میزان صید غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه دستگیری و برخورد قانونی با صیادان غیرمجاز دستاورد محسوب نمی‌شود، اظهار داشت: باید یک کار پیچیده‌ی اجتماعی صورت گیرد.

*بایستی رویکردی پیشگیرانه داشته باشیم

استاندار گیلان با بیان اینکه بایستی رویکردی پیشگیرانه داشته باشیم، تصریح کرد: جنگل متعلق به مردم است و می‌توان با یک کار ترکیبی، به گونه‌ای که علاوه بر جلب رضایت مردم، هزینه‌ دولت را نیز کاهش دهد؛ از ظرفیت مردم برای حفاظت از جنگل استفاده کرد.

دکتر سالاری ادامه داد: در حال حاضر استان‌های شمالی که بیشترین مساحت از جنگل‌های کشور را دارا می‌باشند، بیشترین آسیب را متحمل‌اند و تشکل‌های مردمی و مؤسسه‌های مردم نهاد در این خصوص می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

وی با اشاره به آمار تقریبی ۴ هزار نفر صیاد غیرمجاز در استان، اظهار داشت: باید این افراد شناسایی شوند و از طرق مختلف نظیر راه‌آموزی، برخورد بازدارنده قانونی و جایگزینی را‌هکار معیشتی برای آنها، اعمال نظر شوند.

*در هیچ جای دنیا فروش انفال صورت نمی گیرد

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه در هیچ جای دنیا فروش انفال صورت نمی گیرد، اظهار داشت: معتقدم می‌توان از حرائم رودخانه‌ها و دریا برای معیشت مردم استفاده کرد؛ یقیناً اگر عرصه‌های مختلف و این حرائم را به صورت امانی در اختیار مردم قرار دهیم نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

دکتر سالاری ادامه داد: به دولت پیشنهاد دادم بابت واگذاری اراضی و حرائم به مردم، به شرط سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پایدار، اجاره بها گرفته نشود.

*تاکنون بهره کافی از دریا برده نشده است

وی با اشاره به اینکه تاکنون بهره کافی از دریا برده نشده است، خاطر نشان کرد: هرچه زمینه را برای بهره‌گیری مردم از ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی استان فراهم کنیم، موفق‌تر خواهیم بود؛ آنچه اهمیت دارد این است که با عدم اعطای مالکیت قطعی به مردم، فضای سوء استفاده برخی افراد که با پوشش سرمایه‌گذاری به دنبال منافع شخصی خود هستند را مسدود ‌کنیم.

استاندار گیلان در پایان سخنانش اظهار داشت: در برخی موارد چه خرد و چه کلان بد عمل شده است و بایستی با هم‌افزایی دستگاه ها و سازمان‌های ذیربط به توسعه استان کمک کنیم و از تک بعدی نگری بپرهیزیم.

Share