در اختتامیه جشنواره عمار لنگرود

حسن شمشادی: چرا بعد از ۸۳ماه جوان ما به مدافع حرم می‌گوید مدافع اسد؟+ گزارش تصویری

شمشادی گفت: این عزیزانی که در سوریه شهید شدند همچون شهیدان دفاع مقدس برای همین آب و خاک، همین دین و مذهب و برای ناموس من و شما جنگیدند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن شمشادی در اختتامیه جشنواره عمار که در شهرستان لنگرود برگزار شد با اشاره به نقش رسانه‌ها، گفت: ۸۳ ماه از بحران در سوریه می‌گذرد، بحرانی که امپراطوری رسانه نام آن را انقلاب مردم سوریه نامیده بود اما آن چیزی که در این بحران بسیار مهم بود بحث رسانه است.

خبرنگار باسابقه صداوسیما اظهار کرد: طبیعتا آن چیزی که پیش از میدان نبرد و جنگ در شام و عراق به روی مردم شلیک می‌کرد رسانه بود.

وی افزود: آن روزهایی که من در دمشق ساکن بودم، در شهرهای مختلف این کشور برخی تظاهرات و ناآرامی رخ داد اما آن قطعه پازلی که بحران سوریه را کامل کرد تا شرایطی اینگونه رخ دهد، رسانه بود.

شمشادی با تاکید بر نقش رسانه گفت: هیچ سلاحی در دنیا ساخته نشده که بتواند ۲۴ساعت شلیک کند، هر سلاحی که وجود داشته باشد نیاز به استراحت و خشاب گذاری دارد، اما تنها سلاحی که بدون خستگی و تاخیر می‌تواند ۲۴ساعته شلیک کند رسانه است.

وی ادامه داد: العربیه و الجزیره در صدر این رسانه‌ها بودند که آنچنان بمباران کردند که بسیاری از مردم همین کشور و جتی از نظام جمهوری اسلامی ایران باورشان شد که آنچه در سوریه می‌گذرد انقلاب مردم سوریه است.

خبرنگار سابق صداوسیما در سوریه یادآور شد: این امپراطوری آنچنان دقیق و هوشمند عمل می‌کرد که بسیاری از نخبگان و شخصیت‌های سیاسی ماهم چنین نگاهی به آنچه در سوریه رخ می‌داد داشتند.

وی درباره نقش رزمندگان ایرانی در بحران سوریه، گفت: رهبر معظم انقلاب استراتژی جمهوری اسلامی ایران را تبیین کردند که همین باعث شد مردانی از نسل و تبار یاران دفاع مقدس و یاوران آخرالزمانی در نبرد آخرالزمانی در کنار آن دولت و ملت ایستادند.

شمشادی اظهار کرد: بارها گفتم اگر در سوریه در شام و عراق با تروریست ها نجنگیم باید در مرزهای خودمان با آن ها بجنگیم اما عده‌ای مسخره کردند. وزیر اطلاعات گفت در دوسال اخیر ۱۲۰گروه تروریستی داعش را در نطفه خفه کردیم و باز هم عده‌ای خندیدند و مسخره کردند تا اینکه یک گروه تروریستی چندنفره وارد ایران شد، چه اتفاقی رخ داد؟! حمله به حرم امام و مجلس را می‌گویم.

وی افزود: تا وقتی مدافعان حرم را مدافعان اسد بنامیم و تا زمانی که مسخره کنیم و نفهمیم چرا ۱۴۰۰ کیلومتر آنطرف تر در سوریه باید بجنگیم این اتفاقات رخ می‌دهد.

شمشادی تصریح کرد: در تمام دانشگاه‌ها نسل جوان سوال‌های متعددی دارند. همانطور که ملت ایران یک ملتی پویا است که سوال بپرسد اما مسئولین پویا چه کسانی هستند؟ آیا نباید به سوال ها پاسخ دهند؟ آیا ما در بحث رسانه خوب عمل کردیم که بعد از ۸۳ماه جوان ما به مدافع حرم می‌گوید مدافع اسد؟

وی افزود: عده ای از دانشجویان و حتی استادان می‌گویند مگر کسی که آنطرف برای داعش می‌جنگد مگر مسلمان نیست؟ در جواب باید بگویم بحث ما اسلام حقیقی است نه اسلام وهابی و، نه اسلام صیونیستی و نه اسلام امریکایی و انگلیسی.

خبرنگار سابق صداوسیما در سوریه تذکر شد: اسلام حقیقی سر نمی‌برد و الله اکبر نمی‌گوید، سر بریده را بر نیزه نمی‌گذارد و کبابشان نمی‌کند. این ها مسلمان نیستند و اگر اینها را مسلمان بدانیم باید این مجلم، شمر، یزید و خولی را هم مسلمان بنامیم.

شمشادی گفت: این عزیزانی که در سوریه شهید شدند همچون شهیدان دفاع مقدس برای همین آب و خاک، همین دین و مذهب و برای ناموس من و شما جنگیدند. می‌جنگند شهید می‌شوند و افسوس که عده‌ای قدر نمی‌دانند.

وی در پایان با تاکید بر ساخت مستند اظهار کرد: به دوستان مستند ساز بگویید جای کار انقلابی بسیار زیاد است و حتما نباید در میدان جنگ و نبرد باشد، مستند بسازیم نه برای نشان دادن اشک همسر و پدر و فرزند بلکه برای بصیرت و آگاهی و فهم خود شهیدان.

Share