در ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 97 عنوان شد

حذف سرعت کاه‌های حادثه آفرین و برخورد با تابلو بدستان و صاحبان تاسیسات اقامتی غیرمجاز

برگزاری تورهای رشت گردی و ارائه پکیج های ویژه به گردشگران، برخورد با تابلو بدستان و صاحبان تاسیسات اقامتی غیرمجاز از دیگر مسایلی بود که علیزاده به آن اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر همت جمعی برای خلق نوروزی متفاوت درسال۹۷، از این ایام بعنوان فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت های گردشگری گیلان یاد کرد.

صبح امروز اولین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی۹۷ به ریاست حجت شعبان پور معاون امور عمرانی استانداری و با حضور اعضای این ستاد برگزار شد.

در این نشست شعبان پور با اشاره به آمادگی گیلان برای میزبانی از گردشگران نوروزی؛ دستور العمل اجرائی ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر نوروز۹۷ را راهنمایی جامع برای اعضای این ستاد خواند و گفت: در این دستورالعمل۱۰کمیته تعریف شده که هرکدام از آنها با عضویت چند دستگاه اجرایی وظایف معینی را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر لزوم مطالعه دقیق دستورالعمل و برنامه ریزی های کافی طی مدت باقیمانده تا نوروز برای اجرای هرچه بهتر این تدابیر؛ اذعان داشت: توسعه گردشگری و رونق اقتصادی حاصل از ورود گردشگران نوروزی ماحصل تلاش های فعالان عرصه سفر است.

این مسئول بررسی وضعیت ایمنی نقاط حادثه خیز گیلان در جهت کاهش ترافیک و تلفات جاده ای را مورد بحث قرار داد و اذعان کرد: شبکه حمل و نقل جاده ای به دقت مورد بررسی و رفع نقص قرار گیرد.

وی بر پاکسازی و زیباسازی هرچه بیشتر معابر شهری تاکید کرد و با اشاره به نقش خودروهای امدادی در کنترل ترافیک بیان داشت: وجود خودروهای امدادی و کمک رسان موجبات امنیت روانی مسافران نوروزی را فراهم می آورد.

شعبان پور همچنین نصب منظم علایم و تابلوهای راهنما در مسیرهای مواصلاتی استان را ضروری خواند و گفت: از مهم ترین موضوعات در راستای تسهیل ارائه خدمات به گردشگران نوروزی سهولت بخشی به جریان سفر است و در این بین می توان به ارتقا خدمات بهداشتی و ایجاد بستر مناسب برای اقامه نماز در جاده های منتهی به مرکز و شهرهای مختلف استان اشاره نمود.

معاون امور عمرانی استاندار و قائم مقام اجرای ستاد خدمات سفر استان ضمن قدردانی از تلاش های اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر طی فواصل سالجاری و موفقیت آنها در جذب شمار زیادی از گردشگران افزود: معرفی اماکن و جاذبه های گردشگری نقاط مختلف استان،اطلاع رسانی وضعیت ترافیک جاده ای،حضور به موقع نیروهای امدادی،پلیس و هلال احمر ،فعال بودن دستگاه های خودپرداز و همچنین دایر بودن ۲۴ساعته سرشماره های پاسخگوی ادارات باید بطور مطلوب اجرایی شود.

حذف سرعت کاه های حادثه آفرین، اجرای نظارت های مستمر،کنترل قیمت ها، فعال نمودن اکیپ های بازرسی و همچنین استفاده از توان و پتانسیل تشکل های مردم نهاد و انجمن های صنفی از تاکیدات شعبان پور در این نشست بود.

برخورد با تابلو بدستان و صاحبان تاسیسات اقامتی غیرمجاز

رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این نشست با اشاره به آمادگی تاسیسات اقامتی و پذیرایی گیلان برای ورود مسافران نوروزی از برگزاری کارگاه های آموزشی متعدد برای فعالان حوزه گردشگری خبر داد و افزود :عملیات نظارت و بازرسی نیز به صورت مستمر درحال اجرا است.

وی به برگزاری جشنواره های بومی- محلی و نمایشگاه های متعدد در ۱۶ شهرستان استان طی نوروز اشاره کرد و تصریح نمود: اقلام فرهنگی و نقشه های راهنمای گردشگر نیز در نقاط مختلف شهری و جاده ای توزیع می گردد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان به نشست های این اداره کل با انجمن صنفی راهنمایان، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جامعه هتلداران برای خلق نوروزی متفاوت اشاره نمود و اذعان کرد: برای رفاه حال گردشگران نرخ پذیرش هتل های استان نه تنها تغییری نداشته است، بلکه در شهرستانها با۲۰درصد تخفیف لحاظ می گردد.

برگزاری تورهای رشت گردی و ارائه پکیج های ویژه به گردشگران، برخورد با تابلو بدستان و صاحبان تاسیسات اقامتی غیرمجاز از دیگر مسایلی بود که علیزاده به آن اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان استان با بیان اینکه این اداره کل به عنوان دبیرخانه دائمی ستاد اجرایی خدمات سفر مسئولیت کمیته برنامه ریزی آمار را بر عهده دارد،از دستگاه های عضو خواست تا با ارائه آمارهای صحیح و به موقع در کیفیت بخشی به فعالیت ستاد مذکور کمک نمایند.

Share