زمان را دریابیم

علیزاده: خانواده ابتهاج برای ثبت خانه، مستندات ارائه کنند+ واکنش فرزند سایه

 پس از اظهارات مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان مبنی بر لزوم ارائه مستندات برای ثبت خانه پدری سایه، فرزند ابتهاج به این موضوع واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان تاکید کرد: فضای رسانه ای ایجاد شده برای ثبت خانه استاد امیر هوشنگ ابتهاج در رشت، غیرکارشناسی است و از خانواده ایشان می خواهیم برای ثبت کارشناسانه، مستندات ارائه کنند.

رضا علیزاده در گفت و گو با ایرنا افزود: فرایند ثبت می بایست دارای وجاهت حقوقی و قانونی باشد این درحالیست که ما هیچ گونه مستندی مبنی بر ثبت خانه استاد ابتهاج نداریم.
وی اظهار کرد: استاد امیر هوشنگ ابتهاج از مفاخر گیلان است و در صورت ارائه مستندات دقیق از سوی ایشان، خانواده و یا نهادهایی که اسناد دقیقی مبنی بر مشخص بودن خانه ابتهاج واقع در محله استادسرا رشت در اختیار ما قرار دهند، از هیچ کوششی برای ثبت کارشناسانه آن دریغ نمی کنیم.
به گفته علیزاده، بدنبال آن هستیم که پس از ارائه مستندات و ثبت کارشناسی آن مکان، موزه ای به نام استاد ابتهاج تاسیس شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اضافه کرد: مدتی است در فضای رسانه ای استان خبرهای ضد و نقیضی مبنی بر فروش خانه استاد ابتهاج منتشر می شود که کاملاً احساسی و بدور از ارائه مستندات کارشناسی است.
وی ادامه داد: ادامه این روند تنها وضعیت پیگیری را پیچیده خواهد کرد و هیچ ثمری نخواهد داشت.

در همین زمینه بلدا ابتهاج فرزند «سایه» در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

میگویند، که اگر یکی از اعضای خانواده هوشنگ ابتهاج بنای منسوب به خانه پدری را تایید کند، اداره کل قدمهای بعدی را برای ثبت این بنایه بر میدارد،
می پرسم !
سوال، خانه مکانیست که باید ثابت شود، آیا خانه ی پدری سایه بوده؟ یا سوال اینست، سایه شاعر گیلان و ایران زمین کجا زندگی کرده است و اولین شعرهایش را کجا سروده ؟
جستجوی ما بر چه اساس است؟
دنبال ارزش گذاشتن بر هویت مان هستیم، یا وارانه آن حاشیه ها را پر رنگ تر کنیم، تصویری در خطه رشت از سایه در قابی به وسعت آیندگان نقش بسته است ، در این عصر با او زیسته ایم کدام را می جوییم حاشیه این تصویر و یا خود تصویر ؟
ثبت خانه ی که سایه را پرورانده و یا عمر در آن گذرانده کار اداری پیچیده ی نباید باشد، همچنان که در همه جای جهان و ایران ما انجام میشود،
همیشه غافلیم و تاخیر داریم. زمان را دریابیم.

Share