رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بیماری‌های غیر واگیر ۷۴ درصد علت مرگ را به نام خود ثبت کرده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۷۴ درصد علت مرگ در حال حاضر مربوط به بیماری‌های چاقی، دیابت، سرطان‌ها و عوارض این بیماری‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، شاهرخ یوسف زاده چابک در افتتاح ایستگاه سلامت (سلامت و انقلاب) در تالار گفتگو عمارت تاریخی شهرداری رشت با گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب مقوله سلامت است که تحت عنوان تحول سلامت نقش ارزشمندی را در توجه خاص به آحاد مردم به نمایش گذاشته است.

وی با بیان اینکه در طرح سلامت بحث بیماری‌های غیر واگیر ازجمله چاقی، دیابت، سرطان‌ها و عوارض این بیماری‌ها مدنظر قرارگرفته است گفت: ۷۴ درصد علت مرگ در حال حاضر مربوط به این گروه بیماری‌هاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به هزینه بالای درمان بیماری‌های غیر واگیر به‌ویژه سرطان‌ها افزود: پیشگیری از این بیماری‌های غیر واگیر کم‌هزینه‌تر و آسان‌تر از درمان است.

یوسف زاده با اشاره به اینکه رژیم غذایی و تحرک بدنی مهم‌ترین مسئله‌ای است که می‌تواند از بروز بیماری‌های غیر واگیر جلوگیری ‌کند تصریح کرد: چادرهای خدمات درمانی با هدف پیش‌قدمی سیستم سلامت در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر  برپا شده‌اند، در این طرح مردم هشدارهایی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر می‌گیرند و با اقدامات پیشگیرانه، طول عمر جامعه افزایش پیدا می‌کند.

وی از اجرای ایستگاه سلامت در ایام دهه فجر خبر داد و بیان کرد: امیدواریم که این حرکت ارزشمند در ایام عادی سال نیز ادامه داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مردم زمانی به سیستم‌های درمانی مراجعه می‌کنند که دچار بیماری شده باشند اظهار کرد: متولیان سیستم سلامت مردم برای پیشگیری از بیماری‌ها، خود به‌سوی مردم گام برمی‌دارند.

به گزارش فارس، ایستگاه سلامت برای نخستین بار باهمت دانشگاه علوم پزشکی گیلان و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت باهدف خدمت‌رسانی به قشر آسیب‌پذیر و کم‌بضاعت جامعه به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر برپا و به ارائه خدماتی نظیر خدمات رایگان دندانپزشکی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارائه خدمات مشاوره‌ای می‌پردازد.

Share