ناظر گمرکات گیلان

بیش از ۹۵ درصد کالاهای وارده به گیلان، کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای هستند

یوسفی نژاد، با اعلام اینکه بیش از ۹۵ درصد کالاهای وارده به گیلان کالاهای سرمایه‌ای و واسطه ای هستند، گفت: ما کالای مصرفی در شمال کمتر داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ابوالقاسم یوسفی نژاد ناظر گمرکات گیلان اظهار کرد: استان گیلان با دارا بودن ظرفیت های گردشگری و اقتصادی و فرهنگی و قرار گرفتن در مسیر دو کریدور شمال- جنوب و شرق – غرب و همسایگی با کشورهای حاشیه خزر خصوصا روسیه به عنوان بازار قابل توجه صادارت کالای ایران می تواند در رشد صادرات نقش ارزنده ای ایفا کند.

ابوالقاسم یوسفی نژاد با بیان اینکه تاثیر گمرک و اقدامات آن برکسی پوشیده نیست، یادآور شد: گمرک از زمانی که از سازمان مجری به سازمانی تاثیرگذار در فناوری تبدیل شد، منشا تحولات بزرگی بوده و نمونه بارز آن سامانه جامع امور گمرکی بود.

وی افزود: انتطار می‌رود از سوی همه دستگاه‌های همجوار صادر کننده، شاهد صدور مجوزهای قانونی، تجارت روان و خوبی در استان باشیم.

ناظر گمرکات گیلان یادآور شد: گمرک و بندر به عنوان سازمان های هم ردیف هم هرگونه فعل و انفعالاتشان بر تجارت و اقتصاد کشور مشهود است.

یوسفی نژاد، مهمترین چالش استان را بودجه بندی در کشور دانست و افزود: بندر انزلی جزو قدیمی ترین بنادر کشور است و بالای ۱۵۰ سال قدمت دارد و امیدواریم توجه بیشتری به این بندر شود.

وی اظهار داشت: یکی از کارهایی که مدنظر داریم انجام پیش اظهاری قبل از رسیدن محموله‌ها به سرزمین منطقه ای است که این کار با همکاری اتاق بازرگانی می تواند انجام شود تا کالاها قبل از رسیدن به بندر اظهارنامه شوند و در بنادر توقف کمتری داشته باشند و تجار نیز سریعتر کارشان انجام شود.

یوسفی نژاد، با اعلام اینکه بیش از ۹۵ درصد کالاهای وارده به گیلان کالاهای سرمایه‌ای و واسطه ای هستند، گفت: ما کالای مصرفی در شمال کمتر داریم. همچنین اگر بخواهد کاری به عنوان پایلوت اجرا شود گیلان به عنوان اولین استان امادگی دارد.

Share