مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خبر داد

افتتاح یکصد خانه هلال با هدف آمادگی در برابر حوادث

مدیر عامل هلال احمر گیلان از افتتاح یکصد خانه هلال در سراسر شعب این جمعیت با هدف آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، مهدی ولی پور روز دوشنبه بیان داشت: در ایام الله دهه مبارک فجر امسال نیز سه خانه هلال در شهرستان های فومن، لاهیجان و صومعه سرا افتتاح شده است.
وی اظهار داشت: ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش های عمومی به مردم با هدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی، مبارزه با آسیب های اجتماعی از جمله اهداف راه اندازی خانه هلال است.
وی با بیان این که راه اندازی خانه هلال با توجه به حادثه خیز بودن استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطر نشان کرد: سیل، زلزله، حوادث کوهستانی، ساحلی، بارش برف از جمله حوادثی هستند که همواره استان گیلان را تهدید می کند، بنابراین آمادگی در برابر این حوادث بایستی مورد توجه قرار گیرد.

*بهره مندی یک هزار و ۶۰۰ نفر در اجرای یک روز کار داوطلبی 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ادامه داد: یک هزار و ۶۰۰ نفر از طرح یک روز کار داوطلبی بهره مند شدند.
مهدی ولی پور افزود: در اجرای این برنامه جمعیت هلال احمر استان گیلان با مشارکت شهرداری و پنج سازمان مردم نهاد با برپایی ۱۵ چادر، خدمات آموزشی و درمانی به عموم مردم ارائه داد.
وی بیان کرد: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ داوطلبی با همکاری ۷۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان به مدت یک روز در بخش ویزیت رایگان (پزشک عمومی – متخصص زنان، پوست و مو) مشاوره حقوقی، آموزش امداد و کمک های اولیه، آموزش حفظ و محیط زیست، بازیافت پسماند، کاردستی، خطاطی، نقاشی، آشپزی، مشاوره تحصیلی، خانواده و مهارت های زندگی، کارآفرینی، ترویج ورزش های همگانی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ( شامل طلاق، اعتیاد ، ایدز) اجرا شد.
بر اساس آخرین آمار، جمعیت هلال احمر گیلان دارای ۱۶ تیم واکنش سریع پنج نفره و یک تیم واکنش سریع ۱۵ نفره است.

Share