عضو هیئت مدیره کانون وکلا

آزمون وکالت استان گیلان معتبر است | آزمون‌های مجدد از سوی مرکز مشاوران منشاء قانونی ندارند

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه لایحه استقلال کانون وکلا هنوز هم معتبر است گفت: ابطال آزمون وکالت را شدیداً تکذیب می‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علیرضا امانی در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: لایحه استقلال کانون وکلا یک لایحه قانونی است و هنوز هم واجد اعتبار است بنابراین شائبه‌ها و شایعاتی که در مورد ابطال آزمون وکالت مطرح شده از دایره اعتبار خارج است و به‌هیچ عنوان صحت ندارد.

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان تصریح کرد: لایحه استقلال کانون وکلا از سال ۱۳۳۳ به تصویب رسیده و تاکنون نیز اعتبار آن از بین نرفته و دقیقاً به اعتبار همین قانون است که کانون‌های وکلا فلسفه وجودی پیدا کرده‌اند.

وی با معتبر خواندن آزمون‌های برگزار شده وکالت بیان داشت: در سال ۱۳۷۶ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت به تصویب رسید و به موجب این قانون به کانون‌های وکلا تکلیف شده که هرساله حداقل یکبار نسبت به برگزاری آزمون وکالت اقدام کنند.

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: بر اساس این تکلیف قانونی، کانون‌های وکلا نسبت به برگزاری آزمون‌های مربوطه و تعیین و انتخاب کارآموز وکالت اقدام می‌کنند بنابراین طرح هر مسئله‌ای غیر از این اساساً صحت ندارد.

امانی درباره وضعیت کانون مشاوران حقوقی قوه قضائیه نیز افزود: با توجه به پایان یافتن عمر برنامه سوم توسعه و انقضای اعتبار آن عملاً ادامه فعالیت مرکز مشاوران حقوقی امکان‌پذیر نبوده و تصمیماتی که اتخاذ می شود نیز معتبر نیست.

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان ابراز داشت: بر همین اساس برگزاری آزمون‌های مجدد از سوی مرکز مشاوران حقوقی بلااثر بوده و منشاء قانونی ندارند بنابراین پذیرفته شدگان نیز نمی‌توانند واجد اختیارات و اعتبارات وکیل دادگستری باشند.

Share