سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس: قانون جامع ایثارگری در لایحه بودجه ۹۲ نادیده گرفته شده است

به گزارش دیارمیرزا سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس، با بیان اینکه قانون جامع ایثارگران در لایحه بودجه سال ۹۲ دولت نادیده گرفته شده است، گفت: مجلس در تصویب لایحه بودجه سال جاری به دنبال راهکاری برای حل مشکل ایثارگران خواهد بود. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور ایجاب می کند که ایثارگران […]

به گزارش دیارمیرزا سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس، با بیان اینکه قانون جامع ایثارگران در لایحه بودجه سال ۹۲ دولت نادیده گرفته شده است، گفت: مجلس در تصویب لایحه بودجه سال جاری به دنبال راهکاری برای حل مشکل ایثارگران خواهد بود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور ایجاب می کند که ایثارگران به عنوان پیشتاز در همه امور در بحث برخورداری از رفاه نیز پیشتاز باشند، گفت: در حال حاضر بحث درمان ایثارگران که خارج از بحث رفاه باید درنظر گرفته شود به عنوان مهم‌ترین مشکل جامعه ایثارگری است که توجیهی برای آن وجود ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: بخش درمان تنها بخشی است که نه تنها زیاده خواهی نبوده بلکه تامین نشدن آن از طرف دولت و حاکمیت نیز غیرقابل توجیه است.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته، بر اساس بند”ب” ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه، مسئولیت رسیدگی به امور ایثارگران شاغل از عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران برداشته و به سایر ارگان‌ها واگذار شد تا آنها تمرین کنند، ادامه داد: ارگان‌هایی همچون شرکت نفت و فرودگاه امکانات خوبی برای ارائه خدمات دارند در حالی‌که برخی ارگان‌های دیگر همچون جهاد سازندگی و وزرات آموزش و پرورش به دلیل تحت پوشش داشتن حجم بزرگی از خانواده‌ها امکان سرویس دهی مناسبی به جامعه ایثارگری را ندارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه مجلس و بنیاد شهید هر دو در موضوع درمان ایثارگران مقصر هستند، توضیح داد: مجلس به دلیل تصویب بند “ب” ماده ۴۴ قانون پنجم توسعه مقصر بوده و بنیاد شهید نیز به عنوان نهاد متخصص و توانمند در امور ایثارگران با پذیرش واگذاری خدمات دهی این قشر به ارگان های دیگر، نعمت خدمات رسانی به ایثارگران را از دست داد.

عضو فراکسیون ایثارگران در مجلس نهم، با بیان اینکه برای حل این مشکل ایثارگران مجلس نمی‌تواند اقدامی انجام دهد زیرا مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی است، توضیح داد: مجلس در طول سال امکان افزایش یا کاهش هزینه‌ها را ندارد و تنها در زمان تصویب قانون بودجه می‌تواند اقدام کند.

جعفرزاده با یادآوری اقدام مجلس در این زمینه، گفت: مجلس سعی می‌کند که دو موضوع دادن اختیار به جامعه ایثارگری در انتخاب ارگان امکانات دهنده و همچنین اختصاص اعتباری مشخص به بنیاد شهید و امور ایثارگران را در بودجه در نظر بگیرد تا با این اقدام بنیاد نیز تولی گری خود در بحث درمان ایثارگران را داشته باشد.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قانون جامع ایثارگران در لایحه بودجه سال ۹۲ دولت نادیده گرفته شده است، تصریح کرد: لازم بود حداقل دولت در سال پایانی خود کاری مفید برای ایثارگران انجام دهد البته مجلس خود اقدامات لازم را در لایحه بودجه انجام خواهد داد.

Share