مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با حضور در گیلان

مخالفت با خواسته شخصی نماینده اصفهان دلیل تحقیق و تفحص از دخانیات است

محمدیان گفت: بحث تحقیق تفحص از دخانیات ایران با توجه خواسته شخصی نماینده مردم اصفهان از بنده مبنی بر عدم جابجایی سرپرست مرکز اصفهان به جریان افتاد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصیب محمدیان شمالی، مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در جمع خبرنگاران گیلانی با بیان اینکه تا قبل از سال ٩٢ شرکت دخانیات اجازه واردات تمامى موارد صنعت دخانیات را اعطا می‌کرد، تصریح کرد: علیرغم ممنوعیت واردات کالاهای غیرضرور امروز با کمال تاسف همچنان واردات دخانیات ادامه دارد.

وی با بیان اینکه با اجرای ناقص اصل ۴۴، تمام درآمدهای شرکت دخانیات ایران به عنوان یک شرکت فعال از آن گرفته شده، افزود: با شرایط کنونی در حوزه قاچاق توتون هیچ کارى نمى توان انجام داد. تا قبل از سال ٩٢ شرکت دخانیات ایران با بهره گیری از بیش از ٧ هزار نیرو و دارا بودن نیم میلیون متر مربع کنار رفت و یک مرکز ٢٣ نفره جایگزین آن شد و طبیعی است این مرکز با این تعداد نیرو نمی تواند قاچاق را کنترل کند.

محمدیان اظهار داشت: تنباکو زرد طلایی اصفهان که تنها محصول صادراتی این شرکت بود در فصل برداشت امتیازاتی به افرادی داده شد که به صورت غیررسمی محصولات درجه یک را خارج می کردند و امروز این صادرات از دست رفت.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: با فشار نمایندگان و دولت ما مجبوریم فراتر از نیاز شرکت از کشاورزان توتون خریداری کنیم که از مجموع حدود ٩٠٠٠ تن که سالیانه خریداری می شود ٣ هزارتن مصرف و ۶ هزار تن انباشت و فاسد می شود که در انبار حدود ۶٠٠ میلیارد تومان توتون سنواتی وجود دارد که اگر نصف این مبلغ را ما داشته باشیم تمام مشکلات این شرکت حل می شود.

دو شرکت خارجی تسلط کاملی بر بازار دخانیات ایران دارند

محمدیان یادآور شد صاحبان سهام این شرکت سالیانه انتظار سوددهی دارند که متاسفانه از زمان واگذاری تا به امروز این شرکت حتی زیانده هم بود که البته اخیرا مشکلات کمب حل شده است.

وی با بیان اینکه مصرف سیگار در ایران ۵۵ میلیارد نخ در سال است، اظهار کرد: به ١۵٠ میلیارد نخ مجوز تولید داده شده است که این خلاف قوانین ملی است.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با تاکید بر اینکه «تولید سیگار برای ما هیچ افتخاری نیست» گفت: سالم ترین، کم آسیب ترین و ارگانیک ترین سیگار را تولید می‌کنیم و از طرفی مصرف این کالا سبب اشتغال نیروی ایرانی می شود و ما به این افتخار می‌کنیم.

محمدیان با بیان اینکه برندهای معتبر دنیا از ١۴ سال پیش با انعقاد قرارداد تولید مشترک وارد ایران شدند، اظهار کرد: از سال ٩٢ بدون توجه به قراردادهای منعقد شده مجوز تولید مستقل را به این شرکت ها دادند.

وی افزود: ارزش بازار ایران ١٢ هزار میلیارد تومان هست که سهم شرکت دخانیات ایران تنها ٨٠٠ میلیارد تومان بوده است که حدود ۶درصد از بازار را شامل می‌شود. بنابراین سود سهم بازار ایران را دو تا شرکت خارجی می‌برند و این دو شرکت تسلط کامل بر بازار ایران دارند تا جاییکه سال گذشته مجبور شدیم تمام محصولات را با زیان بفروش برسانیم.

محمدیان تصریح کرد: در حوزه کشاورزی نه تنها کمکی نشد بلکه هیچ متولی ندارد و حاصل دست رنج کشاورزان باطل می‌شود. تعرفه واردات توتون و خرمن هردو ۵ درصد است و درخواست دادیم که اگر خرمن تعرفه نبندید این کارخانه باز کوچک تر می شود.

وی افزود: با کمال تاسف بابت واردات خرمن ارز بانک مرکزی دادند. آیا با تمام این شرایط می توان اسم این را رقابت گذاشت؟! این شرکت های خارجی ٢۶٠ نفر بیمه شده دارند که افراد خارجی هستند در حالی که دخانیات ایران ٧ هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد و به رغم تمامی مشکلات شرکت در سال ٩۵، توانست ٣٠ درصد تولید را افزایش دهد و ۴ درصد فروش را ارتقا دهد که رقم قابل توجهی است.

سال آینده افزایش تولید خواهیم داشت

به گزارش دیارمیرزا مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه در طی ٢٠ ماه گذشته برنامه نوسازی ماشین آلات در دست اجرا قرار گرفت اظهار کرد: تمام خطوط تولیدی کشور در دست بازسازی است و دو خط جدید متناسب با نیاز بازار خریداری شد و کلیه این ماشین آلات وارد گمرکات کشور شدند که حدود ۵٠ تریلر در بندر انزلی مستقر هستند که با کمک مسئولین گمرکک در حال ترخیص هستند. ارزش این سرمایه گذاری ١۵٠ میلیارد تومان است که ١٠٠ درصد فرآوری و ۵٠ درصد تولید را مدیریت و انجام می دهد که در گیلان، تهران، آذربایجان غربی، کردستان و اصفهان انجام می‌گیرد.

محمدیان یادآور شد: مجتمع دخانیات تعطیل شده اصفهان، کردستان، مازندران و ارومیه به مدار تولید برگشتند و با استقرار ماشین آلات جدید افزایش چشم گیری در تولید دخانیات ایران خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه در طول مدت ٢٠ ماه گذشته ۶ محصول جدید تولید شد که در مرحله فروش آن ها هستیم، گفت: همچنین ۴ محصول جدید به دست مدیران توانمند گیلان تولید شد که در بازار بسیار خوب جواب داد.

وی افزود: سال آینده به دلیل بازسازی‌های انجام شده سال خوبی خواهد بود و درآمد شرکت افزایش خواهد یافت و توقع ما از دفتر حوزه برنامه ریزی این است که برای دیگران رانت ایجاد نکنند تا شرایط بازار شرایط رقابتی باشد. نکته مبهم این است که ما شرکت خصوصی هستیم مبنای این شرکت و اداره آن اساسنامه آن است بنابراین اگر دولتی هستیم بودجه ما را مشخص کنند.

محمدیان با بیان اینکه شرکت دخانیات با نوع برخورد مسئولان از لحاظ خصوص یا دولتی بودن بلاتکلیف است اظهار کرد: در جایی که صحبت از انتصاب و ماشین آلات و… است ما دولتی هستیم اما در جایی که باید بازار را کنترل کنیم خصوصی هستیم!

مخالفت خواسته شخصی نماینده اصفهان دلیل تحقیق و تفحص از دخانیات است

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: بحث تحقیق تفحص از دخانیات ایران با توجه خواسته شخصی نماینده مردم اصفهان از بنده مبنی بر عدم جابجایی سرپرست مرکز اصفهان به جریان افتاد. تحقیق‌های انجام شده می‌گوید ٢۵ میلیارد به شرکت ضرر وارد شده در حالی که مشکلاتی که در کمیسیون مطرح شده مربوط به قراردادهای سال ٨٢ و در زمانی است که این شرکت دولتی بوده است. حالا چرا ما که امروز یک شرکت خصوصی هستیم باید پاسخگوی مشکلات این شرکت در زمانی که دولتی بوده باشیم برای خود جای سوال دارد!

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه فیش حقوقی بنده در سال ٩۶، ١٣ میلیون تومان با ١٢٠ ساعت اضافه کار بوده است، گفت: حالا این نماینده خودش  هم از دانشگاه و هم از مجلس حقوق مى گیرد چرا فیش حقوقی خود را اعلام نمی‌کند؟ بنده به عنوان ایرانی از این نماینده سوال میکنم. شرکت خصوصى که به نام فلان نماینده باشد فایده ای ندارد.

تحوالات خوبی در گیلان انجام شده

محمدیان با بیان اینکه تحولات بسیار خوبی در دوران مدیریت جدید در گیلان انجام شده اظهار کرد: بنده بسیار در خصوص موضوعات کارى از مهندس عیدیان راضیی هستم و تمامى حق وحقوق قانونى کارگران پرداخت شده است.

وی در پایان اظهار کرد: اگر تخلفی صورت گیرد دستگاه‌های نظارتی در حال کنترل شرکت ما هستند اما کانال معاند و ضد نظام اخبار کذبی را منتشر میکند تا شرکت را به مسائل حاشیه ای ببرد. ما خیالمان از تمامى موارد راحت است و هیچ جای نگرانى نیست.

گفتنی است با حضور مصیب محمدیان شمالی، مدیر عامل شرکت دخانیات ایران نسل جدید ماشین آلات تولید سیگارت در دخانیات گیلان افتتاح شد.

Share