رسولی مطرح کرد

سعی می‌کنیم گیلان را سربلند کنیم | امید ورزش گیلان به کسب مدال در المپیک ۲۰۲۰

رییس هیات کاراته گیلان با بیان اینکه سعی می‌کنیم گیلان را سربلند کنیم، گفت: به دنبال کسب سهمیه در المپیک ۲۰۲۰ هستیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا رسولی، رییس هییت کاراته استان گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کاراته به عنوان یکی از اصلی‌ترین امیدهای ایران برای کسب مدال در المپیک ۲۰۲۰ است، تصریح کرد: همین موضوع سبب می‌شود که همه استان بر روی هیات کاراته متمرکز شوند.

وی با بیان اینکه در رشته کاراته، بانوان دوشادوش مردان فعالیت می کنند، اظهار داشت: افتخار می کنیم که دو دختر قهرمان گیلانی با تلاش مربیان در سطوح بین‌المللی درخشیدند. این دختران گیلانی در رنکینگ جهانی، رتبه‌های دورقمی‌ را از آن خود کردند و با حضور در فرانسه رتبه‌هایشان ارتقاء خواهد یافت.

رسولی با اشاره به اینکه در آستانه‌ی بدرقه کاراته‌کاران به لیگ جهانی فرانسه هستیم، گفت: کسب این سهمیه در مرحله نخست بسیار حائز اهمیت بود که خوشبختانه به آن دست یافتیم و هم‌اکنون به‌دنبال موفقیت در این مسابقات هستیم.

رییس هیات کاراته گیلان با بیان اینکه سعی می‌کنیم گیلان را سربلند کنیم، گفت: به دنبال کسب سهمیه در المپیک ۲۰۲۰ هستیم. ما به عنوان گیلانی که ۶۰‌ سال پیش زنده یاد نامجو به عنوان نماینده استان در المپیک مدال آورد، آرزو داریم که قهرمانان کاراته ما در المپیک ۲۰۲۰ بتوانند مدال کسب نمایند.

رسولی با اشاره به فعالیت کمیته استعدادیابی اظهار کرد: در این کمیته حتما به روستاها توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از استعدادهای ما در رشته کاراته در روستاها هدر رفتند، اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت دهداری‌ها برای این موضوع برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

رسولی با بیان اینکه انتظار می‌رود صاحبان صنایع و نمایندگان مردم در مجلس برای حمایت از ورزش کاراته تلاش مضاعفی داشته باشند، تصریح کرد: از استاندار گیلان و سایر مسئولان ارشد استان انتظار داریم، نگاه ویژه در حمایت از کاراته گیلان داشته باشند.

نقش مثبت رسانه‌ها در تغییر نگاه به ورزش کاراته

فاطمه قاسمی مربی تیم با بیان اینکه بازیکنان حتما در مسابقات قهرمانی کشوری بزرگسالان شرکت می‌کنند و خودشان نیز بسیار مصمم هستند، گفت: حتی بازیکنان برای بازی‌هایی که تیم‌ملی بازیکن اعزام نمی‌کنند و به‌صورت آزاد است، با هزینه‌ی شخصی به این مسابقات می‌روند تا وارد رنکینگ لیگ‌های جهانی ‌شوند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در بازتاب اخبار ورزشی، گفت: رسانه‌ها به بازیکنان کمک به‌سزایی می‌کنند.

مربی تیم با اشاره به تلاش‌های آویشن باقری و سارا بهمنیار، گفت: این دو بازیکن در مسابقات ترکیه و ژاپن بر حریف‌انی پیروز شدند که نفرات اول تا سوم بزرگسالان بودند و این موضوع باید توسط رسانه‌ها انعکاس داده شود زیرا سبب تغییر نگاه‌ها نسبت به این ورزش خواهد شد.

قاسمی افزود: در استان نگاه‌ خوبی به ورزش قهرمانی وجود دارد و لازم است برای بانوان اردوهای شبانه‌روزی برپا شود و امیدواریم در ۲۰۱۸ سارا بهمن یار و آویشن باقری حتما در ترکیب تیم ملی قرار بگیرند.

فرشید میلانچی، دبیر هیات کاراته استان گیلان ضمن تشکر از رضا رسولی، گفت: در ۴۰‌سال گذشته این گونه که اکنون از هیات کاراته استان حمایت شده است، حمایت نشده بود.

Share