لاهوتی مطرح کرد:

حذف یارانه قطعا به نفع ملت است | کمیسیون تلفیق از شنبه کار خود را آغاز می‌کند

عضو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه «حذف یارانه ها قطعا به نفع ملت است» گفت: طی جلساتی که با دولت داشتیم راهکارهای مختلفی ارائه دادیم که قطعا ثروتمندان از دایره یارانه بگیران باید حذف شوند ولی اقشار میانی جامعه به بررسی های زیادی نیاز دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از برنا، مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون تلفیق بودجه درباره روند بررسی لایحه بودجه ۹۷ گفت: طی جلساتی که روزهای گذشته داشتیم  هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه انتخاب شد  و امروز نیز جلسه ای در خصوص تصویب آیین نامه داخلی کمیسیون تلفیق را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: از شنبه صحن علنی تعطیل می شود و کمیسیون تلفیق، کار خود را آغاز می کند و با تعطیلی دو هفتگی مجلس می‌توانیم راحت تر این جلسات را دنبال کنیم تا بتوانیم هر چه سریعتر بودجه ۹۷ را بررسی کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص حذف یارانه های نقدی گفت: این برنامه دولت قطعا به سود ملت خواهد بود چون دولت پولی را که از ملت می گیرد مجددا صرف خودشان می کند ولی بنده با این شدت و سرعت عمل موافق نیستم.

لاهوتی افزود: دولت در نظر دارد یارانه بگیرها را به ۴۲ میلیون نفر برساند و این یعنی یارانه حدودا ۳۵ میلیون نفر قطع می شود و این یک مرتبه حذف کردن یارانه ها به نظر بنده کار دشواری است.

وی تصریح کرد: در بین این افراد احتمال دارد کسانی باشند که جزو کمیته امداد نباشند ولی از لحاظ اقتصادی شرایط خوبی نداشته باشند  و این کار می تواند آنها را با مشکل مواجه کند.

لاهوتی تاکید کرد: طی جلساتی که با دولت داشتیم راهکارهای مختلفی ارائه دادیم که  قطعا ثروتمندان از دایره یارانه بگیران باید حذف شوند ولی اقشار میانی جامعه به بررسی های زیادی نیاز دارد.

وی با عنوان این مسئله که به جای حذف یارانه اقشار متوسط جامعه می توان  هر ۴۵ روز یکبار واریز کرد گفت: تصمیم دولت بر حذف حدود ۳۵ میلیون نفری یارانه هاست که امیدواریم راهی پیدا کنیم تا مردم این قشر جامعه آسیب نبینند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه خاطرنشان کرد: آنچه که دولت پیش بینی کرده اینگونه است که: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر، افراد تحت پوشش بهزیستی را ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر، زنان سرپرست خانوار را ۳ میلیون نفر، افراد  ساکن دهستان ها ۸ میلیون نفر، بیماران خاص ۱ میلیون نفر،اقشار نیازمند ۱۱ میلیون نفر،عشایر ۱ میلیون نفر، ایثارگران ۱ میلیون ۷۵۰ هزار نفر،بازنشستگان نیز ۴ میلیون ۸۰۰ هزار نفر و حدود ۳ میلیون نفر نیز که عنوان سایر که مجموعا ۴۲ میلیون نفر می باشد را در لیست خود برای واریز یارانه ها قرار داده است.

لاهوتی در پایان گفت: البته موارد بالا پیش بینی دولت است و لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق دست خوش تغییر خواهد بود.

ی

Share