احمدی پور: مسئولان نباید از بخش‌های مختلف جامعه غافل شوند

بهترین مدیریت آشوب‌های اخیر کشور در گیلان انجام شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌گیلان ضمن تقدیر از بسیجیان و امت حزب الله گیلان گفت: بهترین مدیریت آشوب‌های اخیر کشور در گیلان انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمد احمدی‌پور در مراسم گرامیداشت هفته گزینش در سالن اجتماعات مرکز تربیت معلم پردیس بنت‌الهدی صدر در رشت اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله برای یک نظام و حاکمیت قطعاً مسئله گزینش است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌گیلان اداره جامعه، خدمت به مردم و اجرای حکمرانی مناسب را از اهداف اصلی گزینش معرفی کرد و گفت: متاسفانه در کشور ما به مسئله حکمرانی خوب پرداخته نمی‌شود و اگر کسی درباره آن حرف بزند می‌گویند منظورش این است که نظام خوب نیست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اجتماعی ایران و جایگاهش در میان کشورهای جهان عنوان داشت: منابع انسانی مهم‌ترین بخش یک جامعه هستند که با سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها بسیاری از کمبودهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جبران می‌شود.

احمدی‌پور هدف کارکنان گزینش را انتخاب افراد شایسته جهت خدمت در نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: معیار کارکنان هسته گزینش مسائل اعتقادی، اخلاقی و سیاسی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌گیلان با بیان اینکه چارچوب گزینش ادارات مختلف باید با یکدیگر متفاوت باشد ابراز داشت: متاسفانه امروز این تفاوت در میان هسته‌های گزینش وجود ندارد و این رفتار یکسان سبب بی‌اعتمادی مردم می‌شود.

احمدی‌پور با تاکید بر اینکه شرایط عمومی جامعه باید در هنگام گزینش مدنظر قرار بگیرد خاطرنشان کرد: قراردادن معیارهای غیرواقعی و برخلاف حقیقت جامعه سبب می‌شود تا افراد در هنگام گزینش تظاهر و ظاهرسازی کنند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های کنترلی مانند هسته‌های گزینش و حراست‌ها علاوه بر نقش حرفه‌ای، نقش عمومی نیز دارند افزود: مسئولان حوزه‌های کنترلی باید سبب اعتمادسازی در مردم شوند و اگر این اعتماد ایجاد نشود کشور در توسعه اقتصادی و اجتماعی ضربه می‌خورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌گیلان ضمن تقدیر از بسیجیان و امت حزب الله گیلان خاطرنشان کرد: بهترین مدیریت آشوب‌های اخیر کشور در گیلان انجام شد و این رخداد نشان دهنده اعتماد مردم گیلان به نظام است.

وی با تاکید بر لزوم برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: مقام معظم رهبری تنها برای ساکت کردن فضای دانشگاه‌ها بر برپایی این کرسی‌ها تاکید نکردند و هدف ایجاد گفتمان‌سازی در جامعه بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌گیلان با اشاره به تفاوت‌های موجود میان نسل اول و فعلی انقلاب اسلامی گفت: برخی تلاش دارند تا تمام این تفاوت‌ها را پای دولت‌ها بنویسند و طوری صحبت می‌کنند که انگار خودشان هیچ مسئولیتی در جمهوری اسلامی نداشته و بقیه مقصر هستند.

احمدی‌پور وقایع اخیر را تلنگری برای تمام مسئولان دانست و ابراز داشت: این وقایع نشان داد که مسئولان نباید از بخش‌های مختلف جامعه غافل شوند و با درس گرفتن از گذشته در هنگام بروز مشکلات دیگران را محکوم نکنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌گیلان با تاکید بر اینکه جامعه نیاز به یک تحول با محوریت اشتغال دارد خاطرنشان کرد: هسته‌های گزینش باید با اعتمادسازی میان مردم از کشوری که با خون شهدا به اینجا رسیده دفاع کنند.

Share