عملکرد ضعیف شهردار رشت صدای همه را درآورد

باندباز کسی است که زن و شوهری را معاون می‌کند|شهردار رشت کارشناسانش را از کجا می‌آورد؟!

رسولی در واکنش به اظهارات رمضانپور نرگسی گفت: سیستم نظارت شهرداری بر کنترل آسفالت تعطیل است و شهردار رشت باید پاسخگوی آن باشد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیست و سومین جلسه شورای شهر رشت عصر امروز در عمارت شورا برگزار شد.

در ادامه امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه کشته شدن هموطنان ما در نفتکش سانچی بار دیگر غم بزرگی بر دل مردم ما گذاشته شد یادآور شد: دیپلماتهای کشور باید در پی احقاق حق ایرانیان باشند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس سرمایه‌گذار با حضور شهرداران کلانشهرها در هتل کادوس رشت اظهار کرد: امیدواریم برگزاری چنین اجلاسهایی شاهد فراهم کردن فضای سرمایه گذاری در کشور و شهرها باشیم.

در حوزه آسفالت با فاجعه روبرو شده‌ایم/شهردار رشت کارشناسانش را از کجا می‌آورد؟!

در ادامه این جلسه رضا رسولی با تسلیت واقعه سانچی گفت: این حادثه ناگوار که به نوعی ناگوار تر برای جامعه مهندسین است. ضایعه سنگینی بود و مراتب تاسفم خودم را اعلام می‌کنم. این افراد برای توسعه اقتصاد کشورمان جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه با بیان اینکه در بررسی عوارض و خدمات کنکاش مناسبی انجام شد و تغییرات بنیادین صورت گرفت، افزود:  ان شالله این مورد تا جلسه آینده حتما پیگیری خواهد شد.

رسولی با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت شهر گفت: متاسفانه در برخی از موارد شهردار نمی‌تواند تصمیم قاطعانه‌ای بگیرد و این رفتار سبب حیف و میل بیت المال می‌شود.

وی افزود: از سال ۹۲ در مورد آسفالت شورای شهر رشت اقداماتی انجام داده است و سعی کردیم تجهیزات تهیه کنیم اما هنوز با مشکل در این زمینه روبرو هستیم.

رئیس کمیسیون عمران شورا با بیان اینکه در چند ماه گذشته با فاجعه در حوزه آسفالت روبرو شده‌ایم، یادآور شد: سیستم نظارت بر روکش آسفالت تعطیل شده است و برگشته ایم به دورانی که در کل کشور منسوخ شده است. نحوه عملکرد در حوزه آسفالت بسیار تاسف بار است و این کار توهین به رشتوندان است و آنچه که با ناخن بدست می‌آوریم با بیل دور ریزی کنیم.

رسولی با بین اینکه استفاده از ساختارهای غیر فنی و عدم توجه به دستورات کمیسیون سبب عقب گرد در زمینه آسفالت و کارهای عمرانی می‌شود، یادآور شد: بنده به عنوان رییس کمیسیون عمران تذکر خود را به شهردار رشت به واسطه رئیس شورا ابلاغ می‌کنم.

این عضو شورا با اشاره به عملکرد کارشناسان شهرداری رشت گفت: من نمی‌دانم این افراد چه چیزی را کارشناسی می‌کنند و شهردار رشت اینها را از کجا می‌آورد؟!

مردم منتظر خروجی جلسات هستند

فاطمه شیرزاد عضو دیگر شورای اسلامی به حادثه سانچی اشاره کرد و گفت: فاجعه غم باری بود که داغ بزرگی بر دل همه مردم کشور نهاد و به خانواده هایشان به خصوص خانواده‌های جان باختگان گیلانی که عزیزانشان را در این حادثه از دست دادند تسلیت می‌گوییم و امیدوارم با دیپلماسی شفاف سازی لازم صورت گیرد.

در ادامه فاطمه شیرزاد درباره اظهارات شهردار رشت که گفته است «معجزه گر نیست»، اظهار کرد: مردم منتظر خروجی جلسات و کارهای عمرانی هستند و شهرداری نیز باید نظرات شورا را به عنوان سیاستگذار مدیریت شهری لحاظ کند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه آسفالت باید شهردار رشت پاسخگو باشد، تصریح کرد: در خیابان باهنر به مسکن مهر زیر ساخت‌ها به صورت نیمه رها شده است. بنده از شهردار خواستم که اسفالت این منطقه را به بخش خصوصی واگذار کند تا کار با سرعت بیشتری انجام شود.

شیرزاد با اشاره به برگزاری اجلاس سرمایه‌گذار با حضور شهرداران کلانشهرها اظهار کرد: امیدوارم این همایش خروجی مناسبی داشته باشد شاهد و آورده‌های خوبی برای شهر رشت در زمینه جذب سرمایه گذاری باشیم.

قرارداد تالاب عینک، ترکمنچای است / تکلیف زباله سوز باید روشن شود

احمد رمضانپور نرگسی نیز با تسلیت شهادت گونه جان باختگان سانچی اظهار کرد: مطمئنن دولت چین به افکار عمومی جهان باید پاسخگو باشد که چرا در خاموش کردن آتش تعلل کرد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت آسفالت رشت گفت: نوع اعتراض من با آقای رسولی تفاوت دارد زیرا این محصول اسفالت توسط نیروهای شهردار  صورت نگرفته بلکه حاصل کار افرادی است که خودمان گذاشتیم.

این عضو شورا متذکر شد: شهردار رشت مدت کوتاهی است که آمده و اینها همان نیروهای قبلی است. اگر رسولی اعتراض دارند باید به بنیان قضیه معترض باشند و به شخص نباید متصل کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه چند تذکر به شهردار و مدیران شهرداری رشت دارد، یادآور شد: چرا شهرداری برای راه اندازی شهربازی رشت کاری انجام نمی‌دهد و اگر خودتان نمی‌توانید انجام دهید از دیگرات کمک بگیرید.

رمضانپور نرگسی با بیان اینکه تکلیف وصول مطالبات از ادارات باید روشن شود، گفت: جالب اینجا است که همان‌هایی که ما از آنها طلب داریم می‌آیند حساب شهرداری را مسدود می‌کنند.

این عضو شورا با بیان اینکه هوشمندسازی باید بر اساس ضوابط انجام شود، افزود: تکلیف شهر رشت مشخص شود. می توانیم با کمترین هزینه شهر را هوشمندسازی کنیم.

وی خواستار ارائه گزارش شهردار رشت از تابلوهای تبلیغاتی شد و گفت: ما که عضو شورا هستیم از بعضی از قراردادها آگاهی نداریم و بعدا قراردادهایی به دست می‌رسد که میگویند ترکمنچای است مانند قرارداد تالاب عینک که واقعا یک قرارداد ترکمنچای است.

رمضانپور نرگسی با اشاره به تفریغ بودجه شهرداری گفت: یک بار گفتید که همه آمار از بین رفته و سند سازی کردند اما همان سندسازیهای صورت گرفته نیز به دست ما نرسیده است.

وی در مورد زباله سوز نیز اظهار کرد: تکلیف زباله سوز باید روشن شود، حتما باید یک حادثه دیگر رخ دهد تا این مسئله را جدی پیگیری کنیم؟!

این عضو شورا با بیان اینکه ساختار سازمانی شهرداری دچار عدم ثبات است، گفت: شهرداری که نمی‌تواند هیچ کاری انجام دهد، مشخص نیست دیگر چه مدیریتی می‌خواهد انجام دهد. مشخص نیست که سازمان زیر نظر شهردار است یا شهردار زیر نظر سازمان.

رمضانپور نرگسی در مورد طرح تفصیلی رشت نیز اظهار کرد: از دیگر کلانشهر باید الگو بگیریم زیرا بنده می‌خواهم که کار به درستی انجام شود و جلسات باید خروجی داشته باشد که مردم آن را لمس کنند.

باندباز کسی است که زن و شوهری را معاون می‌کند

در ادامه نیز رسولی در واکنش به اظهارات رمضانپور نرگسی گفت: بنده نمی‌خواهم کسی را تضعیف کنیم. سیستم نظارت شهرداری بر کنترل آسفالت تعطیل است و شهردار رشت باید پاسخگوی آن باشد. باندباز کسی است که زن و شوهری را معاون می‌کند. نباید به هم توهین کنیم و آقای رمضانپور در مورد اسفالت بیشتر مطالعه کنند و طوری رفتار نکنیم که شهردار پشت ما مخفی شوند.

Share