در پی شکایت اداره حفاظت محیط زیست

چهار ماه حبس تعزیری برای متهم تخلیه زباله در رودخانه پسیخان شفت

دادرس دادگاه کیفری دادگستری شهرستان شفت در پی شکایت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت از یکی از افرادی که مبادرت به تخلیه زباله در رودخانه پسیخان واقع در حاشیه روستای جیرده شفت نموده بود را به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی به تحمل چهار ماه حبس تعزیری محکوم نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دادرس دادگاه کیفری دادگستری شهرستان شفت در پی شکایت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت از یکی از افرادی که مبادرت به تخلیه زباله در رودخانه پسیخان واقع در حاشیه روستای جیرده شفت نموده بود را به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به تحمل چهار ماه حبس تعزیری محکوم نمود.

رضا زمانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت با اعلام این خبر گفت: از آنجائیکه کلیه رودخانه های استان گیلان حفاظت شده می باشند و بعلاوه بر اساس قانون مدیریت پسماند، ریختن هر گونه زباله و نخاله در رودخانه ها ممنوع بوده پیگرد قانونی دارد.

با توجه به اکوسیستم شکننده استان گیلان و خصوصأ رودخانه ها، از عموم مردم و مسافران تقاضا داریم تا از هر گونه ریخت و پاش زباله در مناطق طبیعی و معابر عمومی خودداری نموده و در حفظ محیط زیست گیلان با وحدت و همدلی تلاش کنیم.

Share