اسدالله عباسی اظهار کرد:

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری ناچیز است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: بودجه تخصیص یافته به مدارس به‌هیچ عنوان کافی و رضایت‌بخش نیست همچنین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری ناچیز است که می‌بایست همسان‌سازی حقوق بر اساس قانون برنامه ششم انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، اسدالله عباسی اظهار داشت: امیدواریم بودجه پیشنهادی دولت، عملیاتی و واقعی‌تر از بودجه سال ۹۶ باشد که بتواند خلاء‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه را به‌خوبی پر کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جای تقدیر دارد از اینکه دولت بودجه پیشنهادی خود را سر وقت تحویل مجلس می‌دهد اما انتظار می‌رود که منطقی و درست بوده و بودجه جاری نیز با افزایش مواجه نباشد.

عباسی خاطرنشان کرد: در مورد بودجه در بخش‌های عمرانی نیز انتظار مجلس و نمایندگان این است که از ارائه بودجه حبابی پرهیز شده و به‌صورت کاملاً عملیاتی ارائه شود تا مانند سال قبل تنها شاهد تحقق ۳۰ الی ۴۰ درصدی آن نباشیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس افزود: امیدواریم رئیس جمهور بتواند با توزیع مباحث مربوط به عملکرد بودجه سال ۹۶، مجلس شورای اسلامی را برای تایید و تصویب بودجه پیشنهادی دولت مجاب کنیم تا در اسرع وقت به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: چندین ماه است نیروهای ستادی آموزش و پروش و همچنین نیروهای حق التدریسی دستمزد خود را دریافت نکرده و با تاخیر در پرداخت‌ها مواجه هستند که انتظار است دولت نسبت به رفع این مشکل سریعاً اقدام کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس خاطرنشان کرد: عدم پرداخت سرانه دانش آموزی و بودجه مدارس نیز از جمله مشکلات عدیده‌ای است که سیستم آموزش و پرورش کشور را بسیار آزار می‌دهد و باید در بودجه سال آینده این نواقص بزرگ و آزاردهنده برطرف شوند.

عباسی با اشاره به مشکلات مدیران مدارس کشور عنوان کرد: بودجه مدارس بسیار پایین و گاهی اوقات به‌صورت کاملاً منفی است و جای تاسف است که دائماً از گوشه و کنار کشور اخباری مبنی بر عدم توانایی اداره مدارس به‌علت کمبود بودجه می‌شنویم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در حال حاضر بسیاری از مدیران مدارس که با کمبود بودجه شدیدی مواجه‌اند برای اداره مدرسه خود، یا دست به دامان اولیاء دانش آموزان شده و یا از بودجه شخصی، اقدام به اداره مدارس مورد نظر کرده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: بودجه تخصیص یافته به مدارس به‌هیچ عنوان کافی و رضایت‌بخش نیست همچنین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری ناچیز است که می‌بایست همسان‌سازی حقوق بر اساس قانون برنامه ششم انجام شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس خاطرنشان کرد: امیدواریم در بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده در مورد تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی، آموزش دهنده‌ها و معلمان پیش دبستانی نیز برنامه‌های درست و منطقی پیش بینی شده باشد تا دیگر شاهد نارضایتی آنان نباشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به عدم تعیین تکلیف مدیران فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: باید بودجه لازم برای تعیین تکلیف سریع مربیان فنی و حرفه‌ای که در آزمون مربوطه شرکت کرده ولی هنوز مراحل استخدام خود را طی نکرده‌اند، تصویب و در اسرع وقت اجرایی شود.

عباسی با اشاره به بودجه آموزش و تحقیقات عنوان کرد: برای بازدهی بیشتر، بودجه این بخش‌ها باید به‌صورت عملیاتی و تخصیص یافته باشد و در پی آن نیز دستگاه‌ها مکلف به صرف بودجه مورد نظر در بخش‌های تحقیق و پژوهش شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: انتظار اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از دولت این است که برای کارایی بهتر در بخش‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی، بودجه در این بخش‌ها به‌صورت واقعی و درست پیش بینی شود.

Share