امام جمعه موقت رشت:

برخی به دنبال انکار روحانی بودن «میرزا کوچک جنگلی» هستند

امام جمعه موقت رشت گفت: جای تعجب دارد که بعضی‌ها در تلاش هستند که بیان کنند «میرزا کوچک جنگلی روحانی» نبوده و این واقعیت را انکار می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین یوسف صدیق عربانی ظهر امروز ضمن ایراد خطبه های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) این شهر اظهار داشت: هرگز نباید در هیچ زمانی گناهی را کوچک شمرد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه عدم توجه به گناهان صغیره سبب ارتکاب گناهان کبیره می‌شود عنوان داشت: قلب انسان‌ها حرم خداوند است و باید از این حرم الهی پاسداری کرده و حرمت آن را نگه داریم.

صدیق عربانی با اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص) پیرامون ارتکاب گناهان صغیره خاطرنشان کرد: کوچک شمردن گناهان صغیره به فرموده پیامبر اکرم (ص) از انجام دادن خود گناه به مراتب خطرناک‌تر است.

وی ضمن تشریح ادامه روایت حضرت محمد مصطفی (ص) خاطرنشان کرد: خوشحال شدن از انجام دادن گناه و اصرار بر انجام دادن گناه از دام‌های شیطان است که از ارتکاب به خود گناه سنگین‌تر است.

امام جمعه موقت رشت با اعلام اینکه انسانی که گناه می‌کند قبل از هر کسی بر نفس خودش ستم کرده است ابراز داشت: گناه دل را تاریک می‌کند و اگر دل تاریک شود دیگر انسان تکیه‌گاهی ندارد.

صدیق عربانی با اشاره به رحمانیت و توبه‌پذیری خداوند متعال تاکید کرد: خداوند متعال در همه حال منتظر است تا بندگانش به‌سوی او بازگردند و در راه و صراط مستقیم قدم بردارند.

وی با بیان اینکه زیانکاران از مکر خداوند متعال در امان نیستند ابراز داشت: در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی دیدیم افرادی را که به جایگاه و قدرتشان مغرور شدند اما زمین خوردند.

امام جمعه وقت رشت با اشاره به فرارسیدن ایام ولات حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین آغاز هفته وحدت اظهار داشت: وجود تفرقه میان مسلمانان سبب آسیب دیدن جامعه اسلامی می‌شود.

صدیق عربانی با بیان اینکه امروز بخشی از جامعه اسلامی دچار تفرقه است عنوان داشت: امروز شاهد هستیم که شیخ عیسی قاسم در بستر بیماری است اما سردمداران مزدور بحرین گوش به فرمان اسرائیل و آمریکا هستند.

وی با اعلام اینکه امام خمینی (ره) به جهانیان فهماند که اسلام دین پیروزی است خاطرنشان کرد: امام راحل با قیام خود و همچنین فدا شدن فرزندشان آقا سید مصطفی در این راه نشان دادند که در راه اسلام باید تمام دارایی خود را فدا کرد.

امام جمعه موقت رشت ضمن تبریک روز نیروی دریایی تاکید کرد: امروز شاهد هستیم که نیروی دریایی با صلابت و اقتدار در مجامع عمومی حضور پیدا می‌کند و خدماتش را به گوش مردم می‌رساند.

صدیق عربانی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی اعلام کرد: جای تعجب دارد که بعضی‌ها در تلاش هستند که بیان کنند وی روحانی نبوده و این واقعیت را انکار میکنند.

وی با اشاره به نزدیکی ایام ۱۶ آذر و روز دانشجو خاطرنشان کرد: آینده این کشور در دستان دانشجویان است و همین دانشجویان باید آینده این کشور را بسازند و سرنوشت آن را تعیین کنند.

Share