مدیرکل راه و شهرسازی گیلان مطرح کرد:

اعطای ۴۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شهر سیاهکل

جلسه بررسی مشکلات شهرستان سیاهکل با حضور استاندار گیلان و تنی چند از مدیران دستگاه‌های اجرائی، شهرداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان سیاهکل در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی در جلسه بررسی مشکلات شهرستان سیاهکل که با حضور استاندار گیلان و تنی چند از مدیران دستگاه‌های اجرائی، شهرداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان سیاهکل در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، گفت: در شهرستان سیاهکل ۵۳ روستای زیر ۲۰ خانوار، ۳ روستای بین ۲۰ تا ۵۰ خانوار و ۴ روستای بالای ۵۰ خانوار فاقد آسفالت وجود دارد که در سال ۹۶ اولویت با آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار است.

وی تصریح کرد: کارخانه سیمان دیلمان و تردد خودروهای حمل سیمان ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی شهرستان‌های سیاهکل، املش، رودسر و رودبار را تحت تأثیر قرار داده و شرایط نامناسبی در آسفالت جاده‌ها وارد نموده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در ادامه با اشاره به کمک وزارت راه و شهرسازی در اعطای سهمیه قیر رایگان برای محلات هدف در راستای طرح‌های بازآفرینی و توسعه پایدار شهری گفت:  ۴۷۰ تن قیر رایگان به شهرداری سیاهکل و ۱۹۵ تن قیر رایگان جهت آسفالت به شهرداری دیلمان اعطا شد.

رئیس شورای حمل‌ونقل استان گیلان افزود: به جهت مشکلات اعتباری و منابع مالی، این اداره کل از هیچ کوششی برای اتمام آسفالت راه‌های روستایی باقی‌مانده در شهرستان سیاهکل دریغ نمی‌ورزد و در تلاش هستیم که شاخص آسفالت در کل استان به‌ویژه در شهرستان سیاهکل ارتقا یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مساحت محدوده قانونی شهرستان سیاهکل بر اساس طرح جامع و تفصیلی ۶۲۲.۷ هکتار و مساحت محدوده مصوب بافت فرسوده شهری ۳۶.۷ هکتار است و یکی از اقدامات بسیار مهم و تأثیرگذار در بازآفرینی پایدار محله‌ها و محدوده‌های هدف، بافت‌های فرسوده و ناکارآمد میانی می‌باشند که با پرداخت تسهیلات جهت نوسازی ساختمان‌های مسکونی این بافت‌ها، باید در مسیر احیاء، بهسازی و نوسازی آن‌ها گام برداشت.

خاوری در ادامه با اشاره به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و البته تأکید و پیگیری مقام عالی وزارت در مقوله بازآفرینی شهری پایدار و به تبع آن احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری گفت: به منظور بسترسازی و تسهیل گری مسیر نوسازی این بافت‌ها بر اساس مصوب هیئت‌وزیران تسهیلات یارانه‌ای را به متقاضیان نوسازی پرداخت می‌نماید.

وی تصریح کرد: در این راستا تاکنون برابر تقاضاهای به عمل آمده ۴۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات جهت نوسازی بافت‌های فرسوده شهر سیاهکل به متقاضیان محترم پرداخت شده است

Share