در اختتامیه سوگواره عاشورایی عکس محرم ماسوله

ماسوله باید یک برند بین‌ المللی تمام‌ عیار باشد

رئیس دبیرخانه سازمان میراث فرهنگی کشور با تاکید براینکه متفکران، مسئولان و مردم زمینه توسعه هر منطقه هستند، ادامه داد: اگر‌ این‌ سه عنصر در کنار هم درست اقدام کنند، توسعه پایدار حفظ خواهد شد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضوان عسکرپور در مراسم اختتامیه سوگواره عکس عاشورایی محرم ماسوله با بیان اینکه این سوگواره با موضوع علم و علم بندان و سوگواره محرم در ماسوله برگزار شد، گفت: این جشنواره برای نخستین بار انجام شده است.

دبیر سوگواره عاشورایی عکس محرم ماسوله با تصریح براینکه به دنبال اجرای مراسم‌های بهتر و بزرگ تر هستیم، افزود: تصاویری گه فقط با موضوع مرتبط بودند در دبیرخانه سوگواره پذیرفته شده اند.

عسگرپور با تاکید براینکه این سوگواره با همکاری، شهرداری و شورای شهر ماسوله و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن برگزار شده است، ادامه داد: شهرک تاریخی ماسوله با پیشنیه فرهنگی و تاریخی بی‌نظیر، نیازمند برگزاری همایش و مراسم‌های مشابه است.

عسگرپور با اشاره به اینکه جوانان‌ هنرمند ماسوله نیز در برگزاری این همایش همکاری داشتند، خاطرنشان کرد: ماسوله و فرهنگ کم نظیرش شهر خاطره‌های مردم ایران است.

وی یادآورشد: از مجموع ۱۵۰ اثر ارسال شده، ۴۰ اثر برای نمایشگاه و ۶ اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.

ماسوله باید یک برند بین‌ المللی تمام‌ عیار باشد 

مرتضی طالع ماسوله با بیان اینکه خوشحال هستم که روز به روز شاهد پیشرفت ماسوله هستم، گفت: از سوی شورای شهر، برای ماسوله شهردار کارکشته و تاثیر گذاری انتخاب شده است.

وی با تاکید براینکه شهردار ماسوله دارای سابقه عمرانی و مدیریتی بالا و مثبتی است، افزود: ماسوله باید یک برند بین‌ المللی تمام‌ عیار باشد.

رئیس دبیرخانه سازمان میراث فرهنگی کشور با تاکید براینکه متفکران، مسئولان و مردم زمینه توسعه هر منطقه هستند، ادامه داد: اگر‌ این‌ سه عنصر در کنار هم درست اقدام کنند، توسعه پایدار حفظ خواهد شد.

این مسئول با یادآوری اینکه مدریت و تکیه گاه نفتی، ایران را از نظر تفکر اقتصادی با مشکل مواجهه کرده است، گفت: وجود ذخایر عظیم نفتی، موجب ایجاد تکیه گاه راحت و دور از تفکر اقتصادی پایدار برای پیمودن راه توسعه شده است.

وی با اشاره یه اینکه برای پیشرفت یک کشور، ۸۰ درصد مردم آن باید حداقل در توسعه سهیم باشند، متذکرشد: مدیریت نفتی، تفکر اقتصادی در حوزه‌های دیگر را مسکوت می‌گذارد.

طالع ماسوله با تاکید بر اینکه وجود تفکر توسعه محور در حوزه گردشگری، خود به تنهایی درآمد زا است، افزود: ماسوله دارای هسته و پوسته تاریخی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه ظاهر فعلی ماسوله، نشات گرفته از هسته متفکر در تاریخ است، اضافه کرد: شهرداری و شورای شهر ماسوله باید در مسیر توسعه این گوهر گرانبها قدم‌ بردارند.

رئیس دبیرخانه سازمان میراث فرهنگی کشور با یادآوری اینکه ماسوله دارای یکی از با نظم‌ترین و مهندسی‌ترین معماری‌های تاریخی است، خاطرنشان کرد: همه منازل شهر ماسوله بر روی یک فنداسیون قوی مانند کوه بنا شده است.

این‌ مسئول با تاکید براینکه ساختمان‌های ماسوله با وجود معماری‌های اندیشمندانه مردم قدیم، از بلایای زیادی در امان مانده است، متذکرشد: تاریخ ماسوله دارای انسان‌های اندیشمند و دورنگاری بوده است.

طالع فرهنگ و تاریخ را یکی از مهم ترین نیازهای توسعه پایدار دانست و گفت: ما باید برای توسعه از ظرفیت فرهنگی و تاریخی بهترین استفاده را ببریم.

وی با بیان اینکه مردم ماسوله در فدیم‌ برای بنا کردن این شهر بهترین نقطه ممکن اقلیمی‌ را برای ساخت شهر انتخاب کردند، افزود: تفکرات کم‌ نظیر نیاکان باید درس دانشگاه‌های امروز باشد.

رئیس دبیرخانه سازمان میراث فرهنگی کشور با تصریح براینکه ماسوله دارای میراث عظیم معنوی، تاریخی و فرهنگی است، متذکرشد: رسوم فرهنگی و مذهبی ماسوله در ایران کم‌ نظیر است.

Share