وزیر بهداشت ادعای جاهلانه:

فردی به مردم می گوید که مسواک نزنید زیرا کارصهیونیست هاست!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیست و نهمین کنگره بین المللی بیماری های کودکلن گفت: چرا جامعه پزشکی برابر ادعای جاهلانه سکوت می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، دکترسیدحسن هاشمی افزود: برخی افراد از عوامی عده ای سو استفاده می کنند اما جهل باعث عقب ماندگی بشر شده و همیشه دستاویزی بوده برای دیگرانی که به دنبال مطامع شخصی، گروهی یا طایفه ای هستند.

وی اظهار کرد: برخی افراد یاد گرفته اند که به مسائلی که مطرح می کنند سبقه دینی می دهند و یا آن را به رهبر معظم انقلاب نسبت می دهند و هر خلاف و اشتباهی را تحت این عنوان مطرح می کنند مثلا می گویند واکسیناسیون کار صهیونیست ها است یا سازمان بهداشت جهانی دستاویز صهیونیست هاست.

هاشمی ادامه داد: طرح چنین مسائلی در قرن ۲۱ و در کشوری با تمدن چندین هزار ساله موجب حیرت است. تعجب من از بزرگان جامعه پزشکی است که چرا حرفی در این خصوص نمی زنند.

وزیر بهداشت اظهارکرد: مگر فرزندان و نوه های رهبر معظم رهبری و مراجع عظام تقلید واکسن نمی زنند؟ چرا از کنار این مسائل راحت می گذریم؟

وی گفت: فردی هم به مردم می گوید که مسواک نزنید زیرا کارصهیونیست هاست و برای حرف های خودش هم شاهد می آورد و یکی از شاهدهایش هم حیوان است که انسان خجالت می کشد.

هاشمی تصریح کرد: یکی دیگرلباس پیغمبر بر تن دارد و هرچه می خواهد علیه جامعه پزشکی می گوید و هیچ فرد و نهادی مانند نظام پزشکی، انجمن های پزشکی و دانشگاهیان، اعتراضی نمی کنند. باید دقیق تر عمل کرده و با مردم صحبت و روشنگری کنیم و اجازه ندهیم که برخی افراد از کم اطلاعی و ناآگاهی مردم سوء استفاده کنند.

– مایه تاسف است که برخی افراد به دنبال سوء استفاده از دین و ائمه اطهار هستند و حوزه های علمیه، روحانیت و دستگاه قضا باید در این موارد که به سلامت مردم مربوط می شود، حساسیت بیشتری نشان دهند.

وزیر بهداشت ادامه داد: سلامت مردم بعد از عنایت خداوند متعال، مرهون تلاش پزشکان و گروه های پزشکی است. اگر در طول ۴ سال گذشته هیچ کاری هم نکرده باشیم اما توانستیم جلوی مرگ ۵۰۰۰ کودک ایرانی را بگیریم و پیشگیری از حتی یک مرگ هم کار بسیار ارزشمندی است.

هاشمی تصریح کرد: در دولت یازدهم در استان سیستان و بلوچستان، مرگ مادران باردار یک سوم کاهش یافت که افتخار بسیار بزرگی است.
وی گفت: برخی ما را متهم می کنند که جلوی رشد جمعیت را گرفته ایم! من چکاره ام که جلوی زیاد شدن بچه را بگیرم یا می گویند چرا اجازه رشد نرخ باروری را نمی دهید اما باید بگویم که در طول ۴ سال گذشته به لطف تلاش ها و خدمات معاون سابق وزارت بهداشت، هر سال ۶۰ هزار نوزاد به جمعیت کشور اضافه شد.

Share