دادستان سابق ویژه روحانیت گیلان و قزوین:

زمان بررسی پرونده از ۵ ماه به کمتر از ۲ ماه کاهش یافت

دادستان سابق ویژه روحانیت گیلان و قزوین گفت: زمان رسیدگی به پرونده‌ها از ۵ ماه به کمتر از دو ماه به ازای یک پرونده کاهش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی زمانی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه دادستان ویژه روحانیت حوزه قضایی گیلان و قزوین در رشت به جایگاه دادسرا و دادگاه‌های ویژه روحانیت در فرمایشات امام و رهبری اشاره و اظهار کرد: بنیان مبارک دادگاه ویزه روحانیت از ابتدای انقلاب تاکنون خدمات شایانی به انقلاب ایفا کرده است.

وی بابیان اینکه گیلان ۱۳ حوزه علمیه برادر و ۹ حوزه خواهر دارد، افزود: در استان گیلان یک هزار و ۱۱۲ برادر و یک هزار و ۹۳ برادر در حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل هستند.

دادستان سابق ویژه روحانیت گیلان و قزوین با اعلام اینکه استان قزوین با داشتن هشت حوزه علمیه برادر و شش حوزه خواهر فعال در استان فعالیت می‌کند، گفت: در سطح استان قزوین یک هزار و ۵۰۰ طلبه برادر و یک هزار و ۲۰۰ طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه در حال تحصیل هستند.

زمانی به روند بررسی پرونده‌ها و در دادرسی به پرونده‌ها اشاره کرد و گفت: در اجرای دادرسی پرونده های دادگاه ویژه روحانیت نظیر کیفیت رسیدگی، اجرای احکام و جلوگیری از اطالعه دادرسی معیار عملکرد این حوزه قضایی بوده و موفقیت هایی کسب شده است.

وی بابیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده‌ها از ۵ ماه به کمتر از دو ماه به ازای یک پرونده کاهش یافت، تصریح کرد: عمده فعالیت‌های دادسرای ویژه روحانیت گیلان و قزوین اقدامات صیانتی و پیشگیرانه از تشکیل پرونده‌های کیفری و حقوقی در حوزه‌های علمیه است.

زمای افزود: در تشکیل شوراهای صلح و سازش در دو استان در سه دوره متوالی در اقدامات صیانتی در کشور رتبه اول را کشور کسب کرده است.

دادستان سابق ویژه روحانیت گیلان و قزوین افزود: آموزش بهبود حین کار برای کارکنان و حوزه‌های قضایی و بهبود ثبت رایانه‌ای پرونده‌ها از جمله اقدامات اجام شده است که کلیه اطلاعات پرونده‌ها در سیستم ثبت‌شده است.

Share